۱
۰
plusresetminus
يکشنبه ۹ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۳۰

آموزش: پس از تحویل گرفتن لوازم الکترونیکی از تعمیرکار چه کنیم؟

ایتنا - بعد از دریافت لپ‌تاپ، ویندوز سیستمتان را عوض کنید و مطمئن شوید که از آخرین نسخه ویندوز استفاده می‌کنید؛ برای افزایش امنیت سیستمتان حتماً همه درایورها را فرمت کنید، با این کار اگر فایل مشکوک و آلوده در درایور سیستم کپی شده باشد، کاملاً از بین می‌رود.
آموزش: پس از تحویل گرفتن لوازم الکترونیکی از تعمیرکار چه کنیم؟

 یک کارشناس فناوری اطلاعات با بیان اینکه پس از دریافت لپ‌تاپ یا گوشی هوشمند از تعمیرکار یا افراد ناشناس، این احتمال وجود دارد که نرم‌افزارهای مخربی در سیستمتان نصب شده باشد، گفت: لازم است اقدامات امنیتی را جدی بگیرید، زیرا بی‌توجهی به آنها زمینه را برای نفوذ افراد ناشناس به سیستمتان را فراهم می‌کند.

به گزارش ایتنا از ایسنا، علی‌اصغر زارعی با بیان اینکه بعد از دریافت لپ‌تاپ، حتماً در اسرع وقت ویندوز سیستمتان را عوض کنید، افزود:‌ آنگاه آن را به‌روزرسانی کنید و مطمئن شوید که از آخرین نسخه ویندوز استفاده می‌کنید؛ برای افزایش امنیت سیستمتان حتماً همه درایورها را فرمت کنید، با این کار اگر فایل مشکوک و آلوده در درایور سیستم کپی شده باشد، کاملاً از بین می‌رود.

وی با بیان اینکه اگر فایل مشکوکی در سیستمتان مشاهده کردید، به هیچ عنوان آن را باز و روی آن کلیک نکنید، افزود: درایوری که فایل مشکوک در آن قرار گرفته را فرمت کنید و دوباره برای امنیت بیشتر، ویندوزتان را عوض کنید. آنگاه یک فایروال و آنتی‌ویروس مناسب و امن روی سیستم نصب کنید. این ابزارها می‌توانند جلوی بعضی از ویروس‌ها و بدافزارها را در دنیای مجازی بگیرند.

این کارشناس ارشد مدیریت سیستم‌های اطلاعاتی، ادامه داد: همچنین بعد از فایروال ویندوز، از فایروال‌های Comodo یا Privatefirewall هم می‌توانید استفاده کنید. این ابزارها از سیستم شما در برابر حملات اینترنتی و کرم‌ها محافظت و از ورود نرم‌افزارهای مخرب جلوگیری می‌کند. در کنار این‌ها، حتماً یک نرم‌افزار امنیتی برای شناسایی و نابود کردن بدافزارها روی سیستم نصب کنید. همچنین فایل‌های موجود در کامپیوتر که ذخیره می‌کنید را رمزگذاری کنید تا اگر به هر دلیلی کامپیوترتان به دست افراد ناشناس افتاد، دسترسی به محتوای فایل‌ها ممکن نباشد برای این کار از نرم‌افزار AES Crypt استفاده کنید.

استفاده از وی‌پی‌ان برای مخفی نگه داشتن آی‌پی
زارعی با بیان اینکه برای اتصال امن به اینترنت و فعالیت در دنیای دیجیتال، از یک وی‌پی‌ان یا فیلترشکن، برای مخفی نگه داشتن آدرس آی‌پی استفاده کنید، گفت: این نکته را فراموش نکنید که برای امنیت بیشتر در فضای مجازی بهتر است به‌صورت  ناشناس ظاهر شوید. برای این کار می‌توانید از ابزار Tor استفاده کنید، شبکه‌ای از تونل‌های مجازی که کمک می‌کند از حریم خصوصی و امنیت‌تان در اینترنت بهتر محافظت کنید.

وی با تاکید بر اهمیت امنیت مرورگرها بیان کرد: امنیت وای‌فای نیز موضوع بسیار مهمی هست که شما باید به تمام تنظیمات مودم و نرم‌افزارهای کاربردی برای اینترنت وای‌فای و امنیت آن بپردازید. همچنین برای افزایش امنیت سیستمتان حتماً نرم‌افزارهای مورد نیاز را از فروشگاه‌ها رسمی دانلود و اگر هم نمی‌توانید نرم‌افزارهای متن باز استفاده کنید. رمز عبور تمام ایمیل‌ها و حساب‌های شبکه‌های اجتماعی‌تان را زودبه‌زود تغییر دهید و تایید هویت دومرحله‌ای را برای آنها فعال کنید؛ همچنین لازم است رمزهای عبور قوی و مناسب انتخاب کنید و هرگز از رمز عبور تکراری برای چند حساب استفاده نکنید.

این کارشناس فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: بسیاری از افراد در شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های پرمخاطب مثل فیس‌بوک، اینستاگرام، تلگرام و واتس‌اپ فعال هستند؛ بهتر است با اسم‌های مستعار، اکانت‌های جدید بسازید و فعالیت کنید و از اطلاعات حقیقی‌ برای حساب‌هایتان استفاده نکنید، مثلاً آدرس ایمیل اصلی‌تان را به این شبکه‌ها ندهید یا در تلگرام با یک شماره جدید یک حساب جدید بسازید.

اقدامات امنیتی برای دستگاه‌های هوشمند
زارعی با بیان اینکه پس از دریافت گوشی یا تبلت از تعمیرکار یا از افراد ناشناس، آن را به تنظیمات کارخانه‌ای برگردانید، افزود: نصب یک آنتی‌ویروس قوی و مناسب روی دستگاه‌های هوشمند، اقدام لازم بعدی است. همچنین اپلیکیشن‌های مورد نیاز را از مارکت‌های رسمی مثل گوگل‌پلی و اپل‌استور دانلود کنید. استفاده از فیلترشکن یا وی‌پی‌ان امن را هم فراموش نکنید.

وی با بیان اینکه از نرم‌افزارهای مخرب یا تروجان‌ها نباید غافل شد، ‌ افزود: آنها می‌توانند به عمق سیستم شما نفوذ کنند و مقابله با آنها کار دشواری است، به‌طوری که آنتی‌ویروس‌های معمولی نمی‌توانند آنها را شناسایی و با آنها مقابله کنند و برای از بین بردن آنها به ابزارهای ویژه‌ای نیاز است. بنابراین لازم است اقدامات امنیتی را جدی بگیرید و همه آنها را اعمال کنید، زیرا بی‌توجهی به آنها زمینه را برای نفوذ افراد ناشناس به سیستمتان را فراهم می‌کند.
کد مطلب: 62154
نام شما
آدرس ايميل شما


a
feedback
Iran, Islamic Republic of
«استفاده از وی‌پی‌ان برای مخفی نگه داشتن آی‌پی
زارعی با بیان اینکه برای اتصال امن به اینترنت و فعالیت در دنیای دیجیتال، از یک وی‌پی‌ان یا فیلترشکن، برای مخفی نگه داشتن آدرس آی‌پی استفاده کنید»
این درست ، اما انگاری میگن استفاده از وی پی ان ممنوع است!!!!!!
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام