کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

خودروی برقی Air لوسید موتورز از شارژ رایگان بهره می‌برد و می‌تواند برق خانه شما را تامین کند

سايت خبری ايتنا , 9 شهريور 1399 ساعت 21:00

ایتنا - اگر شارژ به 100% رسیده باشد و به خاطر بی‌توجهی شما مدتی خودرو در شارژ مانده باشد جریمه‌ای هم در انتظارتان خواهد بود.


سدان برقی لوکس جدید لوسید موتورز با نام Air علاوه بر بهره‌مندی از یک باتری بزرگ در زمان حرکت در جاده، به عنوان یک شارژر دوطرفه برای تامین برق خانه شما در مواقع اضطراری را خواهد داشت. افزون بر این، با توجه به قرارداد بین Electrify America و این شرکت، مالکان لوسید ایر از شارژ رایگان در فست شارژرهای این شبکه، با توان حداکثر 350 کیلووات، بهره‌مند خواهند شد.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از اسلش‌گیر، سیستم دوطرفه مذکور از سیستم V2X لوسید ایر استفاده می‌کند، که کاربردهای آتی خودرو به شبکه (V2G) و خودرو به خودرو (V2V) را پشتیبانی خواهد کرد.
در ابتدا باید گفت که این سیستم متکی بر آنچه «ایستگاه شارژ خانگی متصل لوسید» نامیده می‌شود خواهد بود، که به طور مجزا از سیم شارژ موبایل معمول ارائه خواهد شد که با هدف نگهداری در خودرو طراحی شده است.
 


همانطور که می‌توان انتظار داشت، ایستگاه شارژ خانگی متصل لوسید از شارژ «سطح 2» در زمانی که در خانه هستید پشتیبانی خواهد کرد. با این حال، برخلاف بیشتر شارژرها، این سیستم در جهت مخالف هم کار خواهد کرد و بدین طریق می‌تواند برق را به خانه هم انتقال دهد. به این ترتیب در صورتی که برق خانه شما قطع شد می‌توانید از باتری لوسید ایر برای مشغول به کار نگه داشتن تاسیسات ضروری خانه‌تان استفاده کنید. همچنین می‌توانید از آن برای تامین برق ملکی که برای روزهای تعطیلات دارید و متصل به شبکه سراسری برق نیست استفاده کنید.
 
شرکت خودروسازی لوسید، برخلاف تسلا که شبکه خود با نام سوپرشارژ را ایجاد کرده است، با شرکت Electrify America قراردادی بسته است تا امکان شارژ آسان برای ایر در بیش از 2000 مکان شارژر آن فراهم شود. بنا بر اطلاعات به دست آمده، این خودروی برقی در مکانهای مذکور به صورت رایگان شارژ خواهد شد. البته اگر شارژ به 100% رسیده باشد و به خاطر بی‌توجهی شما مدتی خودرو در شارژ مانده باشد جریمه‌ای هم در انتظارتان خواهد بود.

  
 
مالکان لوسید ایر در آمریکا به مدت سه سال از جلسات شارژ مکمل درون این شبکه بهره‌مند خواهند شد. محلهای شارژ Electrify America بر روی نمایشگر اینفوتینمنت ایر پرچم زده خواهد شد، و قابل دسترسی بودن هر یک از این شارژرها به صورت بی‌درنگ نمایش داده خواهد شد.
 
لوسید اوائل ماه جاری اعلام کرد که انتظار دارد ایر بتواند تا حدود 832 کیلومتر را با هر بار شارژ طی کند. ورژن تولیدی این خودرو – به همراه مشخصات و قیمت نهایی – در تاریخ 9 سپتامبر اعلام خواهد شد.
 
 


کد مطلب: 62142

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/62142/خودروی-برقی-air-لوسید-موتورز-شارژ-رایگان-بهره-می-برد-می-تواند-برق-خانه-تامین-کند

ايتنا
  https://www.itna.ir