۰
plusresetminus
جمعه ۷ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۰۴:۰۰

وردپرس برنده جنگ اپل و توسعه‌دهندگان

ایتنا- گزارش‌های به‌دست‌آمده حاکی از آن است که درگیری اپل و وردپرس بر سر خریدهای درون برنامه‌ای به‌محض آغاز شدن پایان یافت.
وردپرس برنده جنگ اپل و توسعه‌دهندگان
گزارش‌های به‌دست‌آمده حاکی از آن است که درگیری اپل و وردپرس بر سر خریدهای درون برنامه‌ای به‌محض آغاز شدن پایان یافت.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  engadget، مت مولنوگ به‌عنوان سازنده وردپرس اعلام کرد که اپل نرم‌افزار iOS وردپرس را مجددا بررسی کرده و تشخیص داد که این نرم‌افزار به گنجاندن خریدهای درون برنامه‌ای نیاز ندارد. مولنوگ در ادامه اظهار داشت که تیم او تلاش خواهد کرد که به روح و حروف قوانین اپ استور نظیر از بین بردن هرگونه نقص امنیتی در وردپرس احترام بگذارد
 
البته مولنبرگ درباره علت تغییر عقیده اپل درباره این نرم‌افزار توضیحی نداد اما متخصصان اپل دراین‌باره اعلام کردند که نگرانی‌های این کمپانی پس ‌از این که این توسعه‌دهنده ذکر گزینه پرداخت‌ها را از نرم‌افزار پاک کرد، حل شد. این نرم‌افزار هم‌اکنون به‌صورت کاملا مستقل و رایگان عمل خواهد کرد و نیازی نیست که به سیستم پرداخت‌های درون برنامه‌ای اپل متعهد باشد.
 
 
 
البته گزارش‌های The Verge خبر از آن دارد که حذف ذکر هرگونه برنامه پرداخت  از این نرم‌افزار احتمالا پیش از فریز شدن عرضه به‌روزرسانی‌ها برای این نرم‌افزار انجام شده است. درهرصورت امکان خرید این برنامه‌های پرداختی وجود نداشت و هر مرجعی به آن‌ها پیش از آنکه اپل مولنوگ را به استفاده از پرداخت‌های درون برنامه‌ای مجبور کند حذف شده بود. به همین دلیل می‌توان نتیجه گرفت که افکار عمومی موجب شده است که اپل در رابطه با محدودیت‌هایی که بر این برنامه اعمال کرده است تجدیدنظر کند.
 
درهرصورت اتفاقاتی از این دست موجب می‌شود که تمرکز افکار عمومی و البته مقامات قضایی روی سیاست‌های اپ استور اپل بیشتر شود. اپیک گیمز نیز در همین راستا در تلاش است که اپل را به تجدیدنظر درباره نیازمندی‌هایی که به امید کسب درامد بیشتر از فورت نایت بر این کمپانی اعمال کرده است وادارد.
 
از طرف دیگر بررسی‌های دولت امریکا درباره برنامه‌های انحصارطلبی اپل بیشتر شده است و بسیاری از کمپانی‌های فعال در زمینه‌هایی به‌غیراز بازی‌سازی نیز به دنبال تغییر سیاست‌های اپل هستند. به‌بیان‌دیگر دعوای اپل و وردپرس در بدترین زمان ممکن برای اپل به وقوع پیوست و این کمپانی برای آرام کردن آتش به پا شده مجبور به عقب‌نشینی شد.
 
کد مطلب: 62134
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام