کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یک خرده شهاب کوچک احتمالا در مسیر تصادم با زمین قرار دارد

سايت خبری ايتنا , 8 شهريور 1399 ساعت 23:30

ایتنا - شهاب مورد نظر 2018 VP1 نام دارد و پیش‌بینی شده که در اوائل نوامبر بسیار به زمین نزدیک شود. هنوز مشخص نیست که این شهاب به زمین برخورد خواهد کرد یا نه.


نوامبر (آبان ماه) می‌تواند ماهی بسیار جذاب باشد، هم به خاطر انتخابات بسیار بحث‌برانگیز ریاست جمهوری آمریکا و هم احتمالا برخورد یک جرم آسمانی با زمین. شهاب مورد نظر 2018 VP1 نام دارد و پیش‌بینی شده که در اوائل نوامبر بسیار به زمین نزدیک شود. هنوز مشخص نیست که این شهاب به زمین برخورد خواهد کرد یا نه.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از اسلش‌گیر، آنچه مشخص است اینکه این شهاب وجود دارد، و به سمت زمین در حال حرکت است. همانگونه که از نام این شهاب پیداست، سال کشف آن 2018 بوده است. دانشمندانی که این شهاب را ردگیری کرده‌اند بر این باورند که ممکن است تا 4700 الی 260000 مایلی به زمین نزدیک شود.
 
حتی در صورتی که این شهاب وارد اتمسفر زمین شود، باز هم تهدیدی به شمار نمی‌رود. قطر آن تنها هفت فوت (حدود 2 متر است). اگر این شهاب وارد اتمسفر زمین شود می‌تواند یک دنباله فوق‌العاده روشن را ایجاد کند و سپس به تکه‌های ریز تقسیم شود.
  


شهاب 2018 VP1 در مقیاس لگاریتمی مورد استفاده ستاره‌شناسان برای ارزیابی مخاطرات بالقوه نمره -3.57 کسب کرده است؛ مقادیر مقیاس کمتر از  -2 نشانگر رویدادی هستند که هیچ پیامد محتملی نخواهد داشت. مقادیر مقیاس بین  -2 و صفر نشانگر وضعیت‌هایی هستند که نیاز به پایش دقیق دارند.
 
شهاب‌های کوچک به طور مداوم وارد اتمسفر زمین می‌شوند که بارش شهابی برساوشی در چند هفته گذشته نقطه اوج سالانه آن بود.
بزرگترین تهدید یک شهاب که با زمین برخورد کند به شهابی مربوط می‌شود که 4200 فوت (اندکی بیش از 1 کیلومتر) عرض دارد و پیشبینی شده که 861 سال دیگر به زمین نزدیک شود. حتی آن شهاب هم به احتمال 99.988 درصد از کنار سیاره ما عبور خواهد کرد و به آن برخورد نمی‌کند.
 


کد مطلب: 62129

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/62129/یک-خرده-شهاب-کوچک-احتمالا-مسیر-تصادم-زمین-قرار

ايتنا
  https://www.itna.ir