۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۰۶:۰۰

ساخت سیستم هوشمند شناسایی پهپاد در محیط‌های فرودگاهی

ایتنا- اداره هوانوردی فدرال به‌تازگی دور جدید تست سیستم‌های تشخیص پهپاد را در یک از فرودگاه‌های ایلت نیوجرسی آغاز کرده است.
ساخت سیستم هوشمند شناسایی پهپاد در محیط‌های فرودگاهی
اداره هوانوردی فدرال به‌تازگی دور جدید تست سیستم‌های تشخیص پهپاد را در یک از فرودگاه‌های ایلت نیوجرسی آغاز کرده است.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  engadget، اداره هوانوردی فدرال به‌تازگی اعلام کرده است که چند سیستم تشخیص پهپاد را به‌منظور فعالیت در فرودگاه‌ها ارزیابی خواهد کرد.
 
این سیستم‌ها شامل فناوری‌هایی هستند که تنها هواپیماهای بدون سرنشین را تشخیص می‌دهند بلکه ریسک احتمالی آن‌ها را نیز کاهش می‌دهند. این تست‌ها بخشی از برنامه‌های سیستم شناسایی هواپیماهای بدون سرنشین فرودگاه هستند و احتمالا در ماه‌های آینده به مرحله بهره‌برداری می‌رسند.
 
 
 
اولین تست‌ها در مرکز فنی ویلیام جی هیوز و دقیقا در کنار فرودگاه بین‌المللی آتلانتیک سیتی در نیوجرسی انجام خواهد شد. پس‌ازآن این سازمان انتظار دارد که این تست را در چهار فرودگاه آمریکایی دیگر نیز انجام بدهد. البته این فرودگاه‌ها هنوز انتخاب نشده است و حتی ممکن است فهرست فناوری‌های در حال تست نیز تغییر کند.
 
این دور از تست‌های یاد شده بسیار فراتر از اولین باری است که اداره هوانوردی فدرال به آزمایش سیستم‌های تشخیص پهپاد در فرودگاه‌ها می‌پردازد. این سازمان سال‌ها به تست فناوری‌های مشابه پرداخته و حتی پیش‌ازاین که قانون مجاز سازی دوباره اداره هوانوردی فدرال در سال 2018 این سازمان را مجبور کرد که از عدم تداخل این سیستم‌ها با سازوکارهای امن فرودگاه اطمینان حاصل کند نیز تست‌های مشابهی انجام گرفته بود.
 
جالب است بدانید که تنها چند روز قبل اداره هوانوردی فدرال، وزارت دادگستری، وزارت امنیت میهن و کمیسیون ارتباطات فدرال در همکاری با هم سند مشترکی را منتشر کردند که هدف آن کمک به سازمان‌های خصوصی آن دسته از قوانین فدرال است که در رابطه با استفاده از سیستم‌های تشخیص پهپاد وضع‌شده‌اند.
 
کد مطلب: 62095
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام