۰
plusresetminus
دوشنبه ۳ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۰۹

برچسب «گمراه‌کننده» برای توییت ترامپ!

ایتنا - توئیتر یک پیام رئیس جمهور آمریکا را به دلیل اطلاعات گمراه کننده برچسب زده و بازنشر آن را محدود کرده است.
برچسب «گمراه‌کننده» برای توییت ترامپ!


توئیتر روز گذشته برچسبی را به توئیت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا اضافه کرده است. در این توئیت از ترویج یک گزینه رای دهی در انتخابات ریاست جمهوری انتقاد شده است. به طور دقیق پیام دونالد ترامپ قوانین این پلتفرم اجتماعی را نقض کرده است.

به گزارش ایتنا از مهر، ترامپ در این توئیت به پشتیبانی دموکرات‌ها از شیوه ارسال رای به صندوق پست اشاره کرده و نوشته بود: «این یک فاجعه امنیتی برای رای دهندگان است. چنین شیوه‌ای سبب می‌شود یک فرد بتواند چند بار رای دهد. علاوه بر آنچه کسی صندوق‌ها را کنترل می‌کند. آیا آنها در حوزه‌های دموکرات یا جمهوری خواه قرار داده می‌شوند؟ آنها در برابر انتشار کووید مقام نیستند. یک کلاهبرداری بزرگ!»

در برچسب توئیتر ذکر شده «این پیام قوانین مدنی و یکپارچگی توئیتر را نقض کرده است. با این وجود به اعتقاد توئیتر به صلاح مردم است این پیام قابل دسترسی بماند.»

یک سخنگوی توئیتر در بیانیه‌ای برای وب سایت ورج نوشته است: «ما یک برچسب نقض قوانین «یکپارچگی مدنی و انتخابات» را به این توئیت اضافه کردیم زیرا اطلاعات بهداشتی گمراه کننده‌ای در آن وجود دارد.»

البته به گفته توئیتر قابلیت‌های بازنشر این توئیت محدود شده است.

این در حالی است که برخی از ایالت‌های آمریکا از جمله آریزونا، ویسکانسن و پنسیلوانیا مشغول بررسی استفاده از این شیوه رای دهی یا گسترش آن برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هستند. در این شیوه رای دهی افرادی که نگران فاصله گذاری اجتماعی هستند، دیگر لازم نیست برای ارسال رای خود به دفتر پست مراجعه کنند.

این نخستین بار نیست که توئیت های رئیس جمهور به دلیل انتشار اطلاعات نادرست برچسب می‌خورد. پیش از این نیز ترامپ به دلیل بیان ادعاهایی درباره رای دهی از طریق پست مطالبی را در توئیتر منتشر کرده بود.
کد مطلب: 62094
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام