۱
۰
plusresetminus
شنبه ۱ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۵۹

شکایت تیک‌تیک از دولت آمریکا

ایتنا - ​​​​​​​به گفته منابع آگاه تیک تاک قصد دارد شکایتی علیه دستور اجرایی رئیس جمهور آمریکا ثبت کند.
شکایت تیک‌تیک از دولت آمریکا


به گفته منابع آگاه تیک تاک تصمیم دارد روز دوشنبه شکایتی علیه دستور اجرایی رئیس جمهور آمریکا مبنی بر ممنوعیت تراکنش با این اپلیکیشن و شرکت مادر آن(بایت دنس) ثبت کند.

به گزارش ایتنا از مهر، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در ۱۴ آگوست دستور اجرایی را ثبت کرد که طبق آن شرکت بایت دنس ۹۰ روز فرصت دارد سرویس‌های تیک تاک در آمریکا را بفروشد. بایت دنس اکنون مشغول مذاکره با مشتریان احتمالی این سرویس‌ها  از جمله مایکروسافت و اورکل است.

اما شکایت قانونی تیک تاک مربوط به یک دستور اجرایی است که در ۶ آگوست ثبت شد. طبق این دستور وزارت بازرگانی باید فهرستی از تراکنش‌های مربوط به بایت دنس و هلدینگ‌های آن تهیه کند تا پس از ۴۵ روز تراکنش مالی با آنها منع شود.

تیک تاک قصد دارد این دستور را به چالش بکشد و علاوه بر آن نسبت به طبقه بندی شدن به عنوان یک تهدید امنیت ملی از سوی دولت آمریکا اعتراض کند.

هنوز مشخص نیست تیک تاک شکایت خود را در کدام دادگاه آمریکا ثبت می‌کند. اما این شرکت قبلا اعلام کرده بود مشغول بررسی راه حل‌های حقوقی است و کارمندانش نیز تصمیم دارند شکایتی را تنظیم کنند.
کد مطلب: 62071
برچسب ها: تیک تاک
نام شما
آدرس ايميل شما


a
feedback
Iran, Islamic Republic of
«


به گفته منابع آگاه تیک تاک تصمیم دارد روز دوشنبه شکایتی علیه دستور اجرایی رئیس جمهور آمریکا مبنی بر ممنوعیت تراکنش با این اپلیکیشن و شرکت مادر آن(بایت دنس) ثبت کند»
جالب است که شرکتی امکان شکایت از یک رییس جمهور و دولت دارد. یعنی شرایط برابر در استفاده از قانون.
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام