۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۵۵

دولت آمریکا در مظان اتهام نقض حریم خصوصی کاربران

ایتنا - سرویس مخفی دولت آمریکا با خرید محصولی به نام لوکیت ایکس به قیمت دو میلیون دلار به موقعیت مکانی تمامی کاربران گوشی‌های هوشمند در سراسر خاک ایالات متحده دسترسی دارد.
دولت آمریکا در مظان اتهام نقض حریم خصوصی کاربران


 لوکیت ایکس محصولی است که با جمع‌آوری اطلاعات مربوط به موقعیت جغرافیایی افراد شناسایی محل حضور آنها را ممکن می‌کند. دسترسی به این اطلاعات با بررسی اپلیکیشن‌های مختلفی صورت می‌گیرد که هر فرد در حال استفاده از آنهاست.

به گزارش ایتنا از مهر، سرویس مخفی دولت آمریکا لوکیت ایکس را خریداری کرده و از این طریق بدون نیاز به طی کردن رویه‌های قانونی و قضائی و صدور مجوز دادگاه می‌تواند دریابد هر فردی که در داخل خاک آمریکاست دقیقاً در چه محلی قرار دارد.

علاوه بر سرویس مخفی دولت آمریکا، برخی نهادهای دولتی دیگر قراردادهای مشابهی را با شرکت بابل استریت تولیدکننده لوکیت ایکس امضا کرده‌اند. از جمله این نهادها می‌توان به اداره گمرک و محافظت از مرزهای ایالات متحده اشاره کرد.

بسیاری از اپلیکیشن‌های آمریکایی که به بهانه تسهیل ارائه خدمات به کاربرانشان، اطلاعات مربوط به موقعیت مکانی آنها را جمع‌آوری می‌کنند این داده‌ها را به نهادهای دولتی و خصوصی ثالث می‌فروشند. دولت ترامپ قبلاً داده‌های جغرافیایی کاربران گوشی‌های هوشمند را از شرکتی به نام ونتل خریداری کرده بود تا آن را در اختیار اداره مهاجرت قرار دهد. اداره درآمدهای داخلی آمریکا نیز دست به اقدامی مشابه زده بود.

سرویس مخفی دولت آمریکا نهادی امنیتی و تحت نظارت دولت فدرال ایالات متحده است که علاوه بر حفاظت امنیتی از جان دولت‌مردان بلندپایه ایالات متحده آمریکا و شخصیت‌های عالی‌رتبه خارجی مقیم یا میهمان در ایالات متحده، مسئول مقابله با تخلفات مالی عمده و جعل اسکناس واحد پول ایالات متحده است.
کد مطلب: 62052
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام