۰
plusresetminus
جمعه ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۰۷

افزایش احتمال اقدام کاخ سفید علیه کمپانی‌های فناوری چینی

ایتنا- گزارش‌ها حاکی از آن است که ترامپ از پس اعمال محدودیت‌های موفقیت‌آمیز برای کمپانی‌های فناوری چینی نظیر تیک‌تاک و هواوی، این بار به کمپانی علی‌بابا نظر کرده است.
افزایش احتمال اقدام کاخ سفید علیه کمپانی‌های فناوری چینی
گزارش‌ها حاکی از آن است که ترامپ از پس اعمال محدودیت‌های موفقیت‌آمیز برای کمپانی‌های فناوری چینی نظیر تیک‌تاک و هواوی، این بار به کمپانی علی‌بابا نظر کرده است.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  digitaltrends، گزارشگران در کنفرانس خبری جدیدی درباره احتمال ممنوعیت برخی دیگر از کمپانی چینی بزرگ نظیر علی‌بابا از ترامپ سوال کردند و او دراین‌باره پاسخ مثبت داده است.
 
به گفته روزنامه فایننشال تایمز کاخ سفید توضیحات بیشتری درباره اظهارنظر ترامپ ارائه نداده است اما این در حالی است که روابط ترامپ با چین همچنان به دلیل سرزنش گسترش همه‌گیری ویروس کرونا و تهدیدهای ادعا شده برای امنیت ملی امریکا ترامپ مدعی اعمال آن‌ها حزب کمونیست چین شده است، ادامه دارد.
 
 
 
دولت ترامپ پیش‌ازاین علیه کمپانی بایت دنس به‌عنوان شرکت مادر چینی الاصل اپلیکیشن اشتراک‌گذاری ویدیو تیک‌تاک و تولیدکننده تلفن‌های هوشمند هواوی اقدامات زیادی انجام داده است. این رییس‌جمهور روز جمعه دستورالعمل اجرایی جدیدی صادر كرد و در آن به بایت دنس فرصتی 90 روزه داده شد تا دارایی‌های آمریكایی خود را بفروشد و همچنین داده‌های دریافت شده توسط تیک‌تاک و نرم‌افزار پیشینش یعنی Musical.ly را از بین ببرد.
 
 در همین حال مجوز موقت صادرشده توسط دولت آمریکا که به برخی از شرکت‌های آمریکایی امکان انجام تجارت با هواوی را داده است منقضی شده است و احتمالاً در پشتیبانی گوگل از تلفن‌های هوشمند مجهز به سیستم‌عامل متن‌باز اندروید برند هواوی تأثیر می‌گذارد.
 
البته هنوز مشخص نیست که ترامپ با نزدیک شدن به تاریخ انتخابات آمریکا بازهم فشار حداکثری روی نرم‌افزارهای چینی را افزایش خواهد داد یا خیر. همچنین در رابطه با احتمال اعمال محدودیت‌ها از علی‌بابا نیز سوال شده است و هنوز جوابی در این رابطه دریافت نشده است.
 
کد مطلب: 62036
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام