۱
۰
plusresetminus
دوشنبه ۳ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۰۳

افزایش 30 درصدی سرمایه‌گذاری کاخ سفید روی هوش مصنوعی و فناوری کوانتوم

ایتنا- دولت آمریکا بودجه پروژه‌های مرتبط با فناوری هوش مصنوعی و علوم کوانتومی را برای سال آینده میلادی 30 درصد افزایش داد.
افزایش 30 درصدی سرمایه‌گذاری کاخ سفید روی هوش مصنوعی و فناوری کوانتوم
دولت آمریکا بودجه پروژه‌های مرتبط با فناوری هوش مصنوعی و علوم کوانتومی را برای سال آینده میلادی 30 درصد افزایش داد.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  engadget، اگر آمریکا مدعی ساخت اینترنت کوانتومی و تبدیل شدن به یک ابرقدرت فنی است باید منابع مای موردنیاز برای پروژه‌های راهبردی مرتبط با این زمینه را نیز تأمین کند. بر همین اساس و به گزارش وال‌استریت ژورنال، کاخ سفید بودجه هوش مصنوعی و محاسبات کوانتومی آمریکا را در سال 2021 نسبت به سال جاری 30 درصد افزایش داده است.
 
به‌این‌ترتیب بودجه در نظر گرفته شده از سوی دولت ایالت متحده برای پروژه‌های مرتبط با هوش مصنوعی 1.5 میلیون و پروژه‌های مرتبط با فناوری کوانتومی 699 میلیون دلار است. لازم به ذکر است که ارقام اختصاص داده شده از سوی کاخ سفید به پروژه‌های یاد شده در سال جاری به ترتیب 1.12 میلیون و 579 میلیون دلار بود.
 
 
 
حدود 25 میلیون دلار از این بودجه برای برنامه اینترنت کوانتومی هزینه خواهد شد. بودجه‌های دیگر نیز برای مؤسسات تحقیقات هوش مصنوعی دیگر از قبیل وزارت کشاورزی و سازمان علوم طبیعی این کشور در نظر گرفته شده است. سایر المان‌های این پروپوزال هنوز مشخص نیست اما در آن به نیاز به کار بردن هوش مصنوعی درزمینهٔ مراقبت از سلامت و تولیدات پیشرفته تأکید شده است.
 
هنوز دلیل این اقدام آمریکا مشخص نیست اما مایکل کراتسیوس به‌عنوان مدیر ارشد فناوری ایالات‌متحده تأکید کرده است که این کشور نه‌تنها امروز بلکه در آینده نیز باید درزمینهٔ فناوری برنده و راهبر باشد. همچنین پیشرفت‌های چین درزمینهٔ فناوری در چند سال اخیر موجب شده است تا این کشور در برابر مواضع فناوری خود در دنیا احساس خطر کرده و سرمایه‌گذاری در این زمینه را افزایش بدهد.
 
گفته می‌شود که کاخ سفید درنهایت قصد دارد تا بودجه مرتبط با هوش مصنوعی را در سال 2022 به 2 میلیارد دلار برساند و این رقم در سال یاد شده برای فناوری علوم کوانتومی به 860 دلار افزایش خواهد یافت.
 
کد مطلب: 62032
نام شما
آدرس ايميل شما


a
feedback
Iran, Islamic Republic of
«کاخ سفید بودجه هوش مصنوعی و محاسبات کوانتومی آمریکا را در سال 2021 نسبت به سال جاری 30 درصد افزایش داده است.»
هر چند سرمایه گذاری در پروژه های علمی و پژوهشی عملی بسیار منطقی و درست است ، اما انگیزه و هدف کاربرد هم مهم است ، در هر حال باید با چشم باز و نه بدبین ، همه حرکات را دید و تحلیل کرد و همگام با دنیا باید به پیش رفت ، تا که مبادا ناگهان با درجا زدن شوکه شد.
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام