۰
plusresetminus
يکشنبه ۲ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۰۳:۰۰

کروم به زودی برای وبسایت‌ها امکان رفتن به حالت صرفه‌جویی در باتری را فراهم خواهد آورد

ایتنا - این مرورگر گوگل به خاطر سریع تمام کردن شارژ باتری لپتاپ مورد انتقاداتی بوده است.
صرفه‌جویی در مصرف باتری، قابلیت جدید گوگل کروم
کروم با اینکه پیشتاز بازار مرورگرهای وب است ولی این قطعا به خاطر این نیست که بالاترین راندمان انرژی را دارد. در واقع، این مرورگر گوگل به خاطر سریعا تمام کردن شارژ باتری لپ‌تاپ مورد انتقاداتی بوده است.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از اسلش‌گیر، گوگل در تلاش بوده تا برای این نقطه ضعف مرورگرش، از هر دو جنبه بازاریابی و فنی، راهکاری بیابد، و یک قابلیت جدید می‌تواند به لیست رو به رشد قابلیت‌های صرفه‌جویی در باتری آن افزوده شود به این امید که مانع از استفاده بیش از حد برخی از وبسایتها از باتری لپتاپ کاربران شود.
 
در بیانی منصفانه باید گفت که مقصر بخشی از مصرف بیش از حد باتری خود وبسایت‌ها هستند، به ویژه آنهایی که استفاده خودسرانه‌ای از منابع سیستم و جاوااسکریپت می‌کنند. گوگل دقیقا نمی‌تواند تمام این سایت‌ها را مجبور به رفتار مناسب کند، حداقل هنوز فعلا نه، و در عوض این بار بر دوش کروم قرار گرفته است که اثرات اپهای وب و سایتهایی که توان را شدیدا مصرف می‌کنند کاهش دهد.
 
یک آزمایش کروم که در ماه گذشته علنی شد دربرگیرنده قرار دادن برخی از صفحات وب در حالت خواب در زمانی که در پس‌زمینه هستند، و از کار انداختن تایمرهای جاوااسکریپتی که به شکلی غیرضروری پروسس‌های CPU و، در نتیجه، شارژ باتری را مصرف می‌کنند بود. این بار، گوگل برای وبسایتها گزینه‌ای برای «پیشنهاد» یک حالت صرفه‌جویی در توان که کروم از آن استفاده خواهد کرد را فراهم خواهد آورد.
 


نحوه عملکرد آن دقیقا مشخص نیست ولی وبسایتها می‌توانند از کدها و تگهای ویژه‌ای استفاده کنند که نشانگر این باشد که می‌خواهند کروم برای باتری یا CPU بهینه‌سازی شود. این، به عنوان مثال، می‌تواند این امکان را فراهم بیاورد که اپ‌های وب کنفرانس ویدئویی بتوانند تا زمانی که لازم است در حال اجرا باشند ولی استفاده زیادی از باتری نکنند. کروم می‌تواند فریم‌ریت یک صفحه را کاهش دهد یا اجرای اسکریپت آن را کند کند تا در توان و سیکل‌های CPU صرفه‌جویی شود.
 
با این حال، از همه مهمتر این که این سیستم جدید برای صفحات وب امکان تنظیم عملکردشان را بسته به اینکه آیا کاربر سیستم عاملش به یک حالت صرفه‌جویی در توان سوئیچ کرده باشد یا نه فراهم می‌آورد. این به ساخت اپهای وب، به ویژه «برنامه‌های پیش‌رونده وب» یا PWAها، برای آگاهتر شدن از حالت‌های باتری یک سیستم عامل، و بیشتر شبیه اپهای بومی رفتار کردن کمک خواهد کرد.
 
 
کد مطلب: 62029
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام