۲
۱
plusresetminus
چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۲:۰۰

رونق فروش آیفون SE باعث شد تا اپل اکنون تقریبا نیمی از بازار اسمارتفون آمریکا را از آن خود کند

ایتنا - با توجه به اینکه نرخ بیکاری در آمریکا همچنان بالاست، آیفون SE به گزینه‌ای معقولانه برای آن دسته از هواداران آیفون تبدیل شده که به بهترین دوربین یا نمایشگر نیاز ندارند
آیفون SE برگ برنده اپل برای تسخیر بازار موبایل آمریکا
گوشی نسبتا ارزان‌قیمت آیفون SE به اپل کمک کرد تا سهم خود از عرضه اسمارتفون در بازار ایالات متحده را در سه ماهه دوم امسال 10% افزایش دهد. بنا بر اعلام شرکت تحلیلگر Canalys، اپل 15 میلیون آیفون را در سه ماهه دوم 2020 فروخت تا بدین ترتیب سهم چشمگیر 47.1 درصدی از بازار (در مقایسه با 40.8% در سه ماهه مشابه سال پیش) به دست آورد.
 
به گزارش ایتنا به نقل از اسلش‌گیر، یک فاکتور کلیدی در آن رشد آیفون SE 2 بوده است که اپل در آوریل امسال عرضه کرد؛ در این مقطع زمانی قرنطینه ناشی از کووید-19 در نقاط مختلف جهان باعث شده بود تا بیشتر فروشگاه‌های فیزیکی اپل بسته شده باشند. آیفون SE از جدیدترین پردازنده A13 بیونیک در یک بدنه آیفون 8 بهره می‌برد.
 
با توجه به اینکه نرخ بیکاری در آمریکا همچنان بالاست، آیفون SE به گزینه‌ای معقولانه برای آن دسته از هواداران آیفون تبدیل شده که به بهترین دوربین یا نمایشگر نیاز ندارند، به ویژه برای خیل عظیمی از مصرف‌کنندگان که به دنبال ارتقاء گوشی خود از یک آیفون 7 یا مدل قبلتر از آن هستند.
 
یک خوش اقبالی دیگر برای اپل این بود که 5G آنگونه که سامسونگ و دیگران امیدوار بودند به محرکه بزرگ فروش اسمارتفون‌های جدید تبدیل نشده است. اپل هنوز هیچ گوشی 5G عرضه نکرده است.
 
ویسنت تیلکه تحلیلگر کانالیز گفت: «از آنجا که همه‌گیری کروناویروس مصرف‌کنندگان را به ماندن در خانه وادار کرد، رو آوردن به 5G امکان رشد چشمگیر را نیافت».

«بسته شدن فروشگاه‌های فیزیکی و ترس از ویروس باعث محدود شدن سر و کار داشتن با دستگاه‌های 5G شد، محدود شدن بودجه مصرف‌کنندگان نیز باعث کاهش مضاعف توان خرید شد، و با توجه به محدودیت پوشش شبکه 5G در مناطق حومه‌ای در آمریکا، مصرف‌کنندگان دلایل بسیاری برای وفادار ماندن به دستگاه‌های 4G دیدند».

 

در مجموع، تحویل اسمارتفون‌ها در سه ماهه دوم امسال با کاهش 5 درصدی به 31.9 میلیون واحد رسید. قیمت متوسط یک اسمارتفون در آمریکا به نسبت سال گذشته با کاهش 10 درصدی به 503 دلار رسید.
 
یک نکته عجیب دیگر در سه ماهه دوم به افزایش تحویل اسمارتفون از چین، با وجود افزایش جنگ تجاری آمریکا و چین در طی یک سال اخیر، مربوط می‌شود.
در این سه‌ماهه، حدود 70% از اسمارتفون‌های تحویل شده در آمریکا ساخت چین بود، رقمی که در سه‌ماهه قبلی 60% بود.
 
پنج فروشنده عمده بر حسب تحویل در آمریکا عبارت بودند از اپل، سامسونگ، ال‌.جی، لنوو و TCL.
 
آیفون SE همچنین در تحویل‌های اپل به بازار چین در سه‌ماهه دوم نیز نقشی کلیدی داشته است، که با رشد 35 درصدی نسبت به سال گذشته به 7.7 میلیون دستگاه رسید.
 
 
کد مطلب: 62022
نام شما
آدرس ايميل شما


a
feedback
Iran, Islamic Republic of
آیا علت این رشد همان مدیریت آگاه به دانش روز نبوده؟ بدون شک اگر مدیریت علمی و فنی و تخصصی تنها عامل نبوده اما عاملی مهم و کارساز بوده است.
feedback
United Kingdom
نمیدونم‌ اینو شما باید بگین🤔
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام