۱
۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۱۸

شبکه «شاد» با شرایط و تعرفه ویژه ارائه می‌شود

ایتنا -شیوع کرونا منجر شد استفاده از شبکه‌ شاد به‌صورت جدی مطرح شده و بدین‌ترتیب از ابتدای سال جاری و با ادامه روند تعطیلی مراکز آموزشی، برگزاری کلاس‌های آموزشی در مدارس به شبکه شاد منتقل شد که البته مشکلاتی از جمله عدم برخورداری از اینترنت و وسایل الکترونیکی از مشکلات این طرح بود.
شبکه «شاد» با شرایط و تعرفه ویژه ارائه می‌شود

به گفته دبیر شورای عالی فضای مجازی، برای سال تحصیلی جدید آموزش ترکیبی (آموزش حضوری، مجازی، تلویزیون و بسته‌های آموزشی) در نظر گرفته شده و همچنین ترافیک مناسب برای شبکه شاد در سال تحصیلی جدید و تخصیص شرایط ویژه تعرفه‌ای برای کاربران آن اختصاص خواهد یافت.

به گزارش ایتنا از ایسنا، با شیوع ویروس کرونا در کشور و تعطیلی مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی سراسر کشور از اسفند ۹۸ و طولانی شدن بازه زمانی تعطیلی،  مسوولان به فکر افتادند که برای جبران عقب‌افتادگی تحصیلی و ادامه تحصیل دانشجویان و دانش‌آموزان،  از آموزش مجازی یا همان غیرحضوری استفاده کنند.

درحالی که ایجاد شبکه اجتماعی دانش‌آموزان (شاد) از سال‌های گذشته هم مطرح شده بود، شیوع کرونا منجر شد استفاده از این شبکه‌ به‌صورت جدی مطرح شده و بدین‌ترتیب از ابتدای سال جاری و با ادامه روند تعطیلی مراکز آموزشی، برگزاری کلاس‌های آموزشی در مدارس به شبکه شاد منتقل شد که البته مشکلاتی از جمله عدم برخورداری از اینترنت و وسایل الکترونیکی از مشکلات این طرح بود.

از طرفی پیش از این گفته شده بود سناریوهای موجود برای بازگشایی مدارس این است که اگر وضعیت شهرستان‌ها و کشور سفید باشد، آموزش حضوری خواهد بود. اگر وضعیت زرد باشد، آموزش ترکیبی حضوری و مجازی پیش بینی شده است و اگر وضعیت قرمز باشد آموزش مجازی در شبکه شاد ادامه پیدا می‌کند.

آموزش ترکیبی در سال تحصیلی جدید
در این راستا و به نقل از مرکز ملی فضای مجازی کشور،  سید ابوالحسن فیروزآبادی – دبیر شورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی- در نشست بررسی آخرین وضعیت سامانه شاد، بر تخصیص پهنای باند مناسب و ایجاد شرایط ویژه تعرفه مصرفی برای فعالیت دانش‌آموزان در سال تحصیلی جدید در شبکه شاد (شبکه دانش آموزشی کشور) تاکید کرد و گفت: با همکاری و هماهنگی تمامی دستگاه‌های مربوطه ترافیک مناسب برای شبکه شاد در سال تحصیلی جدید و تخصیص شرایط ویژه تعرفه‌ای برای کاربران آن اختصاص خواهد یافت.

وی با اشاره به اهمیت ساماندهی فضای آموزشی کشور در شرایط همه‌گیری ویروس کرونا افزود: شبکه آموزشی دانش‌آموزی در کشور باید روی سکوی (پلتفرم) مناسب با کارآمدی و امنیت بالا برای فعالیت دائمی و تداوم سیستم آموزشی ترکیبی ایجاد شود که البته این سکو جایگزین آموزش و پرورش نخواهد بود بلکه مدل نظام آموزشی تکمیلی در کشور است.

رئیس مرکز ملی فضای مجازی با بیان این که در سال تحصیلی جدید آموزش ترکیبی(آموزش حضوری، مجازی، تلویزیون و بسته‌های آموزشی) در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: شرایط دسترسی یکسان برای دانش‌آموزان به همراه پیوست فرهنگی این شبکه ایجاد و روابط درون و برون نهاد آموزش و پرورش باید تنظیم شود.

فیروزآبادی تاکید کرد: فضای آموزشی کشور نیاز به تحول دیجیتال دارد که شبکه شاد تحول ابزاری این حوزه را فراهم کرده است اما باید در نهایت تحول دیجیتالی در این بخش صورت پذیرد.

وی با بیان این که مدل کسب‌وکار تمامی شبکه‌های آموزشی کشور باید تبیین شود، افزود: سامانه شبکه شاد که در حال حاضر در سیستم آموزشی کشور فعال شده است به صورت زمان‌بندی و با ارایه تسهیلات در اختیار فعالان این حوزه قرار خواهد گرفت.

دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور با بیان اینکه مرکز ملی فضای مجازی به عنوان نقطه کانونی در هماهنگی دستگاه‌های کشور در این حوزه عمل خواهد کرد، گفت: مصوبات لازم برای محتوای غنی، جلوگیری از بازماندگی تحصیلی دانش‌آموزان کشور، نحوه مشارکت بخش خصوصی و در نهایت دسترسی همگانی در این مرکز تدوین خواهد شد.
کد مطلب: 62011
نام شما
آدرس ايميل شما


a
feedback
Iran, Islamic Republic of
«فضای آموزشی کشور نیاز به تحول دیجیتال دارد که شبکه شاد تحول ابزاری این حوزه را فراهم کرده است اما باید در نهایت تحول دیجیتالی در این بخش صورت پذیرد.»
ممکن است شرایط دشواری داشته باشیم ، اما غیر ممکن نیست ، با کمی همت و تلاش همه اینها عملی خواهد شد ، انشااله.
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام