کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در عصر کرونا؛

5 درسی که دورکاری به کارمندان آموخت

سايت خبری ايتنا , 25 مرداد 1399 ساعت 3:00

ایتنا - ویروس کرونا برخی از کارمندان را بیکار و بسیاری را دورکار کرد. کارمندان کمه در این دوران از خانه کارهای خود را انجام می‌دادند پنج درس مهم فراگرفتند که در این مطلب به آن‌‎ها می‌پردازیم.


ویروس کرونا با تمام مصیبت‌هایی که برای بشریت به بار آورد، از هر نظر بد نبود بلکه برخی از کارمندان که مجبور بودند وظایف کاری خود را در محیط خانه انجام دهند، درس‌های زیادی را فراگرفتند که در ادامه به پنج مورد از مهم‌ترین درس‌ها می‌پردازیم:
 

1. مدیریت زمان بسیار مهم است

 
در این دوران اگر زمان خود را مدیریت نمی‌کردیم واقعاً به همه کارهای خودمان نمی‌رسیدیم. ممکن بود حین کار بلند شویم و سراغ تماشای فیلم یا کارهای دیگر برویم. اگر چند روز متوالی این روال را طی می‌کردیم مطمئناً با اعتراض مدیر خود روبرو می‌شدیم پس لازم بود زمان خود را مدیریت کنیم.
 

2. حفظ تعادل بین کار و خانواده


بعضی از کارمندان مجبور می‌شدند حین کار برخیزند و به کمک همسرشان بروند یا برای رفتن به خرید منزل را ترک کنند. در این صورت ساعاتی از شب گذشته بود ولی کارمندان نمونه هنوز بخشی از وظایف کاری خود را انجام نداده بودند. البته برخی هم خانواده را رها کرده بودند و از صبح تا نیمه شب کار می‌کردند.
 
 
 

3. انگیزه دادن به خود


کارمندان در این دوران یاد گرفتند که لحظاتی هست که انسان در خانه حیران و سرگشته و خسته می‌‎شود و هیچ کس نیست که به او انگیزه بدهد. در این لحظات این خود انسان است که باید به کمک خودش بشتابد و به خودش انگیزه بدهد.
 

4. رسیدن به بیشترین پتانسیل ممکن


برخی از کارمندان در این دوران تلاش کردند که توانمندی‌های خود را افزایش دهند و بیشترین توان خود را برای کار و فعالیت به نمایش بگذارند. برخی فهمیدند که در چه ساعت‌هایی از روز بیشترین کارایی را دارند و باید از این به بعد مهم‌ترین کارهای خود را در این ساعات انجام دهند.
 

5. نظم و انضباط


برخی از کارمندان در ابتدای دوران قرنطینه تا ظهر می‌خوابیدند و بعد از آن شروع به کار می‌کردند ولی پس از مدتی متوجه شدند که اگر نظم و انضباط را رعایت نکنند خیلی زود تعادل بین زندگی و کار آن‌ها بر هم خواهد خورد و همین موضوع موجب نارضایتی سایر اعضای خانواده خواهد شد. بنابراین با رعایت نظم و انضباط کار را در ساعت مشخص شروع و در ساعت مشخص تمام می‌کردند.
 


کد مطلب: 61979

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/61979/5-درسی-دورکاری-کارمندان-آموخت

ايتنا
  https://www.itna.ir