۱
۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۷:۰۰

تیم کوک هم یک میلیاردر است ولی نه مثل جف بزوس!

ایتنا- مدیران عاملی که خودشان موسس شرکت خود بوده‌اند، امروز چندین میلیارد دلار دارایی دارند ولی تیم کوک که مدیرعامل ارزشمندترین شرکت جهان است، حدود 1 میلیارد دلار ثروت دارد؛ چون موسس شرکت اپل نیست.
تیم کوک هم یک میلیاردر است ولی نه مثل جف بزوس!
اخیراً مجموعه بلومبرگ تجزیه و تحلیل جدیدی انجام داد. این شرکت به این نتیجه رسید که تیم کوک، مدیر عامل کنونی شرکت اپل، رسماً یک میلیاردر است و ثروت او بیش از 1 میلیارد دلار ارزیابی می‌شود. او مسیری طولانی را طی کرده است تا اکنون به عنوان یک میلیاردر شناخته شود.
 
 
به گزارش ایتنا و به نقل از ورج، جف بزوس که مدیرعامل کنونی شرکت آمازون است بالغ بر 121 میلیارد دلار دارایی دارد و ثروتمندترین فرد در سراسر جهان محسوب می‌‎شود. او در ابتدا یک کارمند بود و در همان دوران هم درآمد خوبی داشت ولی هیچ‌گاه قناعت نکرد و کسب و کار خودش را راه انداخت و همین باعث شد به این سطح حیرت‌آور از دارایی برسد.
 
مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیس‌بوک و ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا هم در لیست میلیاردرهای جهان قرار دارند ولی از آن‌جا بنیانگذار بوده‌اند، دارایی‌شان خیلی بیشتر از تیم کوک است که مدیر عامل اپل است ولی موسس آن نیست.
 

 
دارایی بزوس در دوران کرونا افزایش چشمگیری پیدا کرد ولی کوک افزایش درآمد چندانی نداشت و همین مسائل است که دو مدیرعامل را از هم متمایز می‌کند. اگر درآمد اپل بیشتر شود، سهم مدیرعامل از این افزایش درآمد چیست؟ سهم او یک پاداش از سوی هیئت مدیره خواهد بود ولی اگر تیم کوک بنیانگذار اپل بود، درصد زیادی از سود حاصل از فروش به جیب او می‌رفت.
 
تیم کوک توانست شرکت نفت عربستان سعودی را هم شکست دهد و اپل را به ارزشمندترین شرکت جهان تبدیل کند ولی این باعث شده است که او تنها بیش از 1 میلیارد دلار دارایی داشته باشد. درآمد و سود اپل در زمان کوک دو برابر شد ولی حتی بخش کوچکی از این سود و درآمد به او نرسید.
کد مطلب: 61962
نام شما
آدرس ايميل شما


a
feedback
Iran, Islamic Republic of
ما هم مدیران میلیاردر داریم ! نه؟ اینکه غصه و اندوه ندارد!
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام