کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

افشای 20 گیگابایت از اسناد داخلی اینتل به‌صورت آنلاین

سايت خبری ايتنا , 22 مرداد 1399 ساعت 3:50

ایتنا - 20 گیگابایت از داده‌های حساس کمپانی اینتل در رابطه با طراحی تراشه‌های آینده این شرکت به‌صورت آنلاین افشا شده است.


20 گیگابایت از داده‌های حساس کمپانی اینتل در رابطه با طراحی تراشه‌های آینده این شرکت به‌صورت آنلاین افشا شده است.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  engadget، بیش از 20 گیگابایت از اسناد داخلی اینتل در وب‌سایت Mega آپلود شده است و گزارش‌ها خبر از آن دارد که این تراشه ساز در تلاش است تا بفهمد که چگونه این فایل‌ها به‌صورت ناخواسته افشا شده‌اند.
 
تیل کاتمن به‌عنوان مهندس نرم‌افزار از سوییس این اسناد را به‌صورت محرمانه منتشر کرده است. این فرد اظهار کرده است که این اسناد از منابعی دریافت شده است که مدعی هک این کمپانی در بازه زمانی ماه مه سال جاری میلادی بوده است. جالب است بدانید که کاتمن تجربه زیادی در افشا اطلاعات محرمانه کمپانی‌های فناوری دارد.
 

 
 
بررسی این فایل‌ها اطلاعات طراحی داخلی و کدهای مرجع تراشه‌های مختلف را نمایش می‌دهد.ای اطلاعات شامل کدهای مرجع BIOS و کدهای نمونه برای Kaby Lake و نیز ابزار، شماتیک و فرم ور پردازنده‌های در دست ساخت Tiger Lake این کمپانی است. خوشبختانه در این داده‌ها درباره مشتریان و کارمندان اینتل اطلاعاتی درز نشده است.
 
کاتمن اظهار کرده است که یکی از سرورهای نه‌چندان امن اینتل را هک کرده و اطلاعات یادشده را ازآنجا به دست آورده است. بااین‌حال اینتل احتمال هک شدن را رد می‌کند و اظهار مره است که ممکن است این فایل‌ها توسط شخصی که به مرکز طراحی و منابع این شرکت دسترسی داشته است افشا شده باشد.
 
اینتل در این رابطه اعلام کرده است که:« ما در حال بررسی این وضعیت هستیم. به نظر می‌رسد این اطلاعات از مرکز منابع و طراحی اینتل گرفته شده است که میزبان اطلاعات مورد استفاده مشتریان ، شرکا و سایر طرف‌های خارجی است که برای دسترسی ثبت‌نام کرده‌اند. ما معتقدیم فردی با دسترسی این داده را بارگیری کرده و به اشتراک گذاشته است»
 


کد مطلب: 61943

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/61943/افشای-20-گیگابایت-اسناد-داخلی-اینتل-به-صورت-آنلاین

ايتنا
  https://www.itna.ir