کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

شرایط قطع دوطرفه تلفن ثابت

19 مرداد 1399 ساعت 14:39

ایتنا - درصورتی که قبوض تلفن ثابت در زمان مقرر پرداخت نشود،‌ ابتدا خط یک‌طرفه شده و اگر باز هم این روند ادامه داشته باشد، منجر به مسدود شدن تلفن خواهد شد.



به گفته مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف‌کننده رگولاتوری، درصورت عدم پرداخت بدهی در زمان تعیین‌شده، اپراتور می‌تواند پس از اطلاع‌رسانی و ارسال اخطار به مشترک با مهلت مشخص یک‌ساله و با موضوع مشخص برای قطع خط تلفن وی به‌طور دوطرفه اقدام کند.

به گزارش ایسنا، درصورتی که قبوض تلفن ثابت در زمان مقرر پرداخت نشود،‌ ابتدا خط یک‌طرفه شده و اگر باز هم این روند ادامه داشته باشد، منجر به مسدود شدن تلفن خواهد شد. زمانی که تلفن ثابت قطع می‌شود، مشترکان همچنان می‌توانند اقدام به پرداخت قبض کرده تا تلفن خود را وصل کنند.

در این راستا و به نقل از رگولاتوری، پیمان قره‌داغی اظهار کرد: با توجه به عدم صدور صورتحساب کاغذی، این کد دستوری به منظور پیشگیری از قطعی و تخلیه خطوط تلفن ثابت به دلیل بدهی راه‌اندازی شده است. همچنین با شماره‌گیری کد دستوری #۲۰۲۰* مشترکان علاوه بر دریافت صورتحساب کارکرد خط تلفن می‌توانند برای ثبت یا تغییر شماره تلفن همراهی که پیامک صورتحساب به آن ارسال می‌شود اقدام کنند.

وی با اشاره به شکایت‌های برخی از مشترکان درباره قطعی خط تلفن ثابتشان افزود: براساس مصوبه ۲۰۷ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات (شماره ۳)، اپراتورها می‌توانند درصورت پرداخت نشدن هزینه کارکرد تلفن ثابت متناسب با نوع خط برای قطعی یا تخلیه آن اقدام کنند.

انواع خطوط تلفن ثابت
مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف‌کننده رگولاتوری درباره انواع خطوط تلفن ثابت عنوان کرد: براساس مصوبه کمیسیون در حال حاضر خطوط تلفن ثابت در سه نوع تلفن بدون سپرده و تضمین پرداخت، دارای سپرده و دارای تضمین پرداخت به مشترکان واگذار شده است.

قره‌داغی در توضیح انواع خطوط تلفن ثابت عنوان کرد: تلفن بدون مبلغ سپرده و تضمین پرداخت، خط تلفنی است که مشترک آن در زمان ثبت‌نام فقط هزینه اتصال، مالیات و عوارض را پرداخت کرده و مبلغی به‌عنوان سپرده و تضمین پرداخت به اپراتور نداده است، در حالیکه در تلفن دارای مبلغ سپرده، مشترک در زمان ثبت‌نام علاوه بر هزینه اتصال، مالیات و عوارض، مبلغی را بعنوان سپرده به اپراتور ارایه‌دهنده سرویس تلفن ثابت، پرداخت کرده است. در تلفن دارای تضمین پرداخت، مشترک علاوه بر هزینه اتصال، مالیات و عوارض، مبلغی را بعنوان تضمین پرداخت به اپراتور پرداخت کرده است.

وی درباره نحوه برخورد اپراتورها با مشترکین بدهکار تصریح کرد: چنانچه مشترک با هر میزان مبلغ کارکرد نسبت به پرداخت دو دوره متوالی صورتحساب مطابق زمان‌ها و مهلت‌های تعیین‌شده (طول دوره حداقل یک ماه) اقدام نکند و یا کارکرد خط تلفن ثابت بدون مبلغ سپرده و تضمین پرداخت به ۸۰ درصد حد نصاب کارکرد پیش‌بینی‌شده در مصوبه یعنی ۲۰ هزار تومان برسد، اپراتور باید میزان بدهی را به مشترک اطلاع‌رسانی کرده و حداقل ۲۴ ساعت زمان را برای پرداخت بدهی تعیین کند.

مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف‌کننده رگولاتوری اظهار کرد: حد نصاب کارکرد برای تلفن دارای سپرده و دارای تضمین پرداخت، ۸۰ درصد مبلغ سپرده و تضمین پرداخت است و اپراتور پس از اطلاع‌رسانی به مشترک حداقل ۷۲ ساعت زمان را برای پرداخت بدهی تعیین می‌کند.

قره‌داغی با بیان اینکه در مرحله اول اپراتور پس از سپری شدن دوره و مهلت پرداخت می‌تواند خط تلفن مشترک بدهکار را به مدت دو هفته یک‌طرفه کند، افزود: در مرحله دوم درصورت عدم پرداخت بدهی در زمان تعیین‌شده، اپراتور می‌تواند پس از اطلاع‌رسانی و ارسال اخطار به مشترک با مهلت مشخص یک‌ساله و با موضوع مشخص برای قطع خط تلفن وی به‌طور کامل (دو طرفه) اقدام کند.


کد مطلب: 61925

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/61925/شرایط-قطع-دوطرفه-تلفن-ثابت

ايتنا
  https://www.itna.ir