کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

پیگیری کلاهبرداری‌های سایت دیوار از طریق دادگاه‌های عمومی و حقوقی

18 مرداد 1399 ساعت 12:07

ایتنا - کلاهبرداران با درج آگهی‌های جعلی در سایت‌های درج آگهی مانند دیوار و شیپور مبالغی را از خریداران تحت عنوان بیعانه دریافت و پس از واریز وجه نه کالایی رد و بدل می‌شود و نه درج کننده آگهی پاسخگو خواهد بود و از این طریق از شهروندان کلاهبرداری می‌کنند.



رئیس پلیس فتا ایلام در خصوص کلاهبرداری از طریق سایت‌های درج آگهی مانند دیوار و شیپور هشدار داد و از شهروندان خواست : برای پیگیری کلاهبرداری‌ از طریق سایت‌های درج آگهی، از طریق دادگاه‌های عمومی و حقوقی مراجعه کنند.

 به گزارش ایتنا از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ "علی جمالی" رئیس پلیس فتا ایلام در این خصوص گفت: شهروندان دقت داشته باشند درهنگام مراجعه به سایت‌‌های درج آگهی مانند دیوار و شیپور و یا سایت‌های مشابه به هیچ عنوان تحت تاثیر تبلیغات دروغین افراد سودجوء قرار نگرفته و در صورت خرید نکات امنیتی را رعایت کنند.

این مقام مسئول افزود: کلاهبرداران با درج آگهی‌های جعلی در سایت‌های درج آگهی مانند دیوار و شیپور مبالغی را از خریداران تحت عنوان بیعانه دریافت و پس از واریز وجه نه کالایی رد و بدل می‌شود و نه درج کننده آگهی پاسخگو خواهد بود و از این طریق از شهروندان کلاهبرداری می‌کنند.

وی ادامه داد: شهروندانی که در بستر سایت‌های دیوار و شیپور و سایر سایت‌ها و فروشگاه‌های مشابه اقدام به خرید می‌کنند، چون بدون رعایت توصیه‌های پلیسی و ضوابط خرید و فروش سایت‌های مذکور اقدام به انتقال وجه به عنوان بیعانه می‌کنند و در نهایت کالایی دریافت نمی‌کنند یا کالایی بی کیفیت را تحویل می‌گیرند، باید شکایات خود را از طریق دادگاه‌های عمومی و حقوقی و یا شورای حل و اختلاف پیگیری کنند.

رئیس پلیس فتا ایلام توصیه کرد: شهروندان برای جلوگیری از هرگونه ضرر و زیان مادی در هنگام خرید از طریق  آگهی‌های تبلیغاتی سایت‌های دیوار و شیپور و سایر شبکه‌های اجتماعی از پرداخت هرگونه وجه به عنوان بیعانه قبل از رویت کالا خودداری کنند.


کد مطلب: 61916

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/61916/پیگیری-کلاهبرداری-های-دیوار-طریق-دادگاه-های-عمومی-حقوقی

ايتنا
  https://www.itna.ir