۱
plusresetminus
شنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۰:۴۲

قابلیت جدید واتس‌اپ برای جلوگیری از انتشار پیام‌های ویروسی

ایتنا- پیام‌رسان واتس‌اپ قصد دارد یک قابلیت جستجوی جدید در اختیار کاربران خودش قرار دهد تا از این طریق بتوانند جلوی انتشار پیام‌های ویروسی اشتباه و گمراه‌کننده را بگیرند.
قابلیت جدید واتس‌اپ برای جلوگیری از انتشار پیام‌های ویروسی
اکنون از تولد بیماری کووید-19 که از ویروس کرونا ناشی می‌شود، مدت‌ها می‌گذرد. در این مدت هر کس از راه رسید یک مطلب غلط در مورد بیماری کرونا، آثار آن، آمار مرگ و میر ناشی از آن و شیوه درمان آن در فضای مجازی و رسانه‌های اجتماعی منتشر کرد. اکنون خیلی از پیام‌رسان‌ها به این فکر افتاده‌اند که به هر شکل ممکن جلوی اخبار و اطلاعات غلط را در این زمینه بگیرند.
 
 
به گزارش ایتنا و به نقل از ورج، مسئولان پیام‌رسان واتس‌اپ ظاهراً از انتشار اخبار و اطلاعات گمراه‌کننده خیلی شاکی هستند؛ زیرا قصد دارند یک قابلیت جستجوی جدید به این پیام‌رسان اضافه کنند تا کاربران به کمک این قابلیت محتوای پیام‌های ویروسی را بررسی و صحت و سقم اطلاعات آن را بررسی کنند.
 
این قابلیت جدید در قالب یک آیکون به شکل ذره‌بین خواهد بود. حالا یک سوال به وجود می‌آید؟ واتس‌اپ چگونه به ویروسی بودن یک پیام پی می‌برد؟ پاسخ آن است که اگر یک پیام توسط یک زنجیره 5 نفره یا بیشتر منتشر شود، آن پیام ویروسی تلقی می‌شود.
 


اگر یک پیام ویروسی باشد، واتس‌اپ به صورت خودکار در کنار آن یک آیکون به شکل ذره‌بین قرار می‌دهد تا کاربران متوجه ویروسی بودن آن پیام بشوند و بتوانند آن را بررسی و صحیح بودن اطلاعات درون آن را ارزیابی کنند. این کار به این شکل انجام می‌گیرد که پس از زدن ذره‌بین، اطلاعات درون پیام در فضای اینترنت جستجو می‌شود تا مشخص شود که آیا چنین محتوایی توسط سازمان‌های معتبر هم بیان شده یا اینکه یک خبر جعلی نیست. در ادامه تصویری از این قابلیت مشاهده می‌شود:
 
واتس‌اپ به فیس‌بوک تعلق دارد و این شرکت سال‌ها است که برای مبارزه با اخبار جعلی مبارزه می‌کند و تا حدودی موفق هم بوده است. با این قابلیت کاربران در صورت دلخواه می‌توانند صحت و سقم آن پیام را در اینترنت بررسی کنند.
کد مطلب: 61908
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام