کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

با کمک هوش مصنوعی یک رابطه همیشگی و موفق بسازید

سايت خبری ايتنا , 15 مرداد 1399 ساعت 6:00

ایتنا- دانشمندان قصد دارند که از هوش مصنوعی کمک بگیرند تا بتوانند پیش‌بینی کنند که چه چیزی یک رابطه را موفق و عالی می‌سازد. این سیستم هوشمند مشخصات افراد و روابط را بررسی و ارزیابی می‌کند.


چندین دهه‌ است مشاوران ازدواج دارند در کشورهای مختلف کار و فعالیت می‌کنند. با این همه تلاش و فعالیت، در حال حاضر 40 درصد ازدواج‌های آمریکا با شکست مواجه می‌شود و زوج‌ها از یکدیگر طلاق می‌گیرند. ظاهراً ازدواج در دنیای مدرن خیلی پیچیده‌تر از قبل شده است و نیاز به تکنیک‌های بیشتر و حرفه‌ای‌تری وجود دارد.
 
 
به گزارش ایتنا و به نقل از نکست‌وب، دانشگاه وسترن اخیراً مطالعه جدیدی انجام داده و در این مطالعه از هوش مصنوعی کمک گرفته است. در این مطالعه چند عامل مورد بررسی قرار گرفت. پژوهشگران می‌گویند این اولین تلاش سیستماتیک و ساختارمند برای پیش‌بینی رضایت در روابط است که در آن از هوش مصنوعی و یادگیری ماشین استفاده می‌شود.
 
سامنتا جول، استاد روان‌شناسی در دانشگاه وسترن در بیانیه‌ای اظهار داشت: «رضایت از روابط عاشقانه و رمانتیک، پیامدها و آثار مهمی روی سلامتی، تندرستی و بهره‌وری کاری افراد دارد. پژوهش پیرامون پیش‌بینی کیفیت روابط اغلب از نظر وسعت و مقیاس با محدودیت‌هایی روبرو است و باید به صورت جداگانه در آزمایشگاه‌های شخصی صورت گیرد. »

 
جول و همکارانش اطلاعاتی از 11196 زوج از 43 مجموعه داده فراهم کردند. سپس از یک الگوریتم طبقه‌بندی جنگل تصادفی استفاده کردند تا بتوانند این داده‌ها را بررسی و جستجو کنند و به الگوهایی برسند که نشان می‌دهد چه چیزی یک رابطه را موفق و عالی می‌سازد.
 
هوش مصنوعی به این نتیجه رسید که پیش‌بینی موفقیت عاطفی به یک باور بستگی دارد. آن باور این است که شریک زندگی نسبت به رابطه تعهد کامل دارد. سایر عوامل مهم در موفقیت رابطه، سپاس‌گزاری، رضایت جنسی، رضایت از درک شدن به وسیله همسر و درگیری بود.
 
جالب است بدانید مشخصات فردی هر کدام از طرف‌های رابطه مانند درآمد و رضایت از زندگی نسبت به روابط اصلی که بیان شد، تأثیر بسیار کمتری روی موفقیت رابطه دارد. در نهایت باید گفت که مشخصات شما در هنگامی که با شریک زندگی خود هستید خیلی مهم‌تر از مشخصات فردی شما است.


کد مطلب: 61895

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/61895/کمک-هوش-مصنوعی-یک-رابطه-همیشگی-موفق-بسازید

ايتنا
  https://www.itna.ir