کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

افزایش استقبال کاربران از رومینگ ملی

14 مرداد 1399 ساعت 14:51

ایتنا - اجرای طرح رومینگ ملی با این هدف انجام شد که چنانچه در منطقه‌ای، سیم‌کارت مشترکان آنتن نداشت، آن‌ها بتوانند از آنتن اپراتورهای دیگر که در آن منطقه پوشش دارند، استفاده کنند.



اجرای رومینگ ملی یعنی درصورت نبود آنتن یک اپراتور در منطقه‌ای، بتوان از آنتن اپراتور دیگر استفاده کرد؛ در سه ماهه‌ اول سال ۱۳۹۹، بیش از  ۱۶ میلیون مکالمه از طریق رومینگ ملی صورت گرفته که حاکی از سه میلیون رشد در مکالمات رومینگ بین اپراتورها در مقایسه با سه ماهه چهارم سال گذشته است.

به گزاش ایتنا از ایسنا، رومینگ ملی نخستین بار در خردادماه ۱۳۹۳ بین اپراتور رایتل، همراه اول و ایرانسل برقرار شد. اجرای طرح رومینگ ملی با این هدف انجام شد که چنانچه در منطقه‌ای، سیم‌کارت مشترکان آنتن نداشت، آن‌ها بتوانند از آنتن اپراتورهای دیگر که در آن منطقه پوشش دارند، استفاده کنند. این طرح از سال ۱۳۹۷، بین هر سه اپراتور تلفن همراه و دو اپراتور روستایی به صورت فراگیر به اجرا درآمد.

آخرین آمار منتشرشده توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی درباره مکالمات از طریق رومینگ ملی، حاکی از آن است که در مجموع ۱۶ میلیون و ۷۲۹ هزار و ۵۴۷ مکالمه از طریق رومینگ ملی بین اپراتورهای مختلف تلفن همراه صورت گرفته است.

 


این آمار نشان می‌دهد رومینگ ملی در مقایسه با آمار ۱۳ میلیونی سه ماهه پایانی سال گذشته، با رشد بیش از سه میلیونی مواجه شده است.


کد مطلب: 61892

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/61892/افزایش-استقبال-کاربران-رومینگ-ملی

ايتنا
  https://www.itna.ir