کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

عرضه قابلیت اشتراک فایل با دستگاه‌های نزدیک برای کروم

سايت خبری ايتنا , 15 مرداد 1399 ساعت 7:00

ایتنا- گوگل سرانجام قابلیت Nearby Share را به‌عنوان رقیب اصلی ایردراپ برای نسخه‌های متفاوت مرورگر کروم به‌صورت آزمایشی عرضه کرد.


گوگل سرانجام قابلیت Nearby Share را به‌عنوان رقیب اصلی ایردراپ برای نسخه‌های متفاوت مرورگر کروم به‌صورت آزمایشی عرضه کرد.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  windowscentral، بالاخره گوگل پس از سال‌ها به درخواست مخاطبان خود گوش کرد و به ساخت قابلیتی مشابه با ایردراپ اپل اقدام کرد. یکی از اصلی‌ترین قابلیت‌های دراپ باکس یکپارچگی آن با دستگاه‌های آیفون، آیپد و مک است که در راحتی استفاده از آن تأثیر به سزایی دارد.
 
در این بین کمپانی گوگل با عرضه قابلیتی به نام Nearby Share سعی دارد که همین سازگاری متقابل در پلتفرم‌ها را برای کاربران اندروید نیز عرضه کند. جدیدترین ساخته‌های Dev و Canary کروم برای ویندوز دارای پرچمی آزمایشی به نام Nearby Share برای کامپیوترهای ویندوزی هستند.
 

 
 
البته این قابلیت به ویندوز محدود نیست و در آینده نزدیک برای تمامی پلتفرم‌های سازگار با کروم از قبیل مک، لینوکس و کروم‌بوک عرضه می‌شود. این یکپارچگی گسترده حتی از ایردراپ نیز فراتر است و موجب می‌شود که این حالت به اشتراک‌گذاری فایل بدون در نظر گرفتن پلتفرم مورداستفاده، به یکی از اصلی‌ترین انتخاب‌های مخاطبان تبدیل شود.
 
برای فعال‌سازی این قابلیت روی کامپیوتر خود در مرورگر به آدرس chrome://flags رفته و پرچم 'Nearby Sharing' را جستجو کنید. زمانی که آن را فعال کنید، قابلیت chrome://nearby می‌بایست رابط کاربری ابتدایی و قابل درک این قابلیت را برایتان به نمایش دربیاورد.
 
علاوه بر این شما برای استفاده از این قابلیت به یک کامپیوتر مجهز به بلوتوث و یک دستگاه مجهز به اندروید یا کروم‌بوک سازگار نیاز دارید. علاوه بر این مسلم است که هر دو دستگاه یاد شده باید در نزدیکی یکدیگر قرار بگیرند تا بتوانند از بلوتوث برای به اشتراک‌گذاری فایل‌ها استفاده کنند.
 


کد مطلب: 61862

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/61862/عرضه-قابلیت-اشتراک-فایل-دستگاه-های-نزدیک-کروم

ايتنا
  https://www.itna.ir