۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۳:۰۰

شارژ سریع 5.0 کوالکام، شارژ کامل باتری در 15 دقیقه

ایتنا- شرکت کوالکام یک استاندارد شارژ سریع به بازار و متخصصان معرفی کرده است. شارژ سریع 5.0 کوالکام به قدری سرعت و کارایی دارد که می‌تواند یک باتری را ظرف مدت 15 دقیقه شارژ کند.
شارژ سریع 5.0 کوالکام، شارژ کامل باتری در 15 دقیقه
استاندارد شارژ سریع شرکت کوالکام، یکی از متداول‌ترین و معروف‌ترین استانداردهای شارژ در سراسر جهان است. شارژ سریع 5.0 یک پیشرفت چشمگیر در پلتفرم کوالکام به حساب می‌آید و سرعت و کارایی چشمگیری دارد.
 
 
به گزارش ایتنا و به نقل از اوبرگیزمو، ارزش اصلی و اساسی این استاندارد شرکت کوالکام در آن است که امکان شارژ فوق سریع باتری‌ گوشی‌ها را فراهم می‌کند منابع آگاه سرعت این استاندارد را 4.5 برابر سریع‌تر از هر راهکار جدید می‌دانند. فرض کنید یک باتری 4500 میلی آمپر ساعت در اختیار داریم. کوالکام برآورد کرده است که کاربر می‌تواند از فناوری شارژ سریع استفاده کند و شارژ این باتری را ظرف 5 دقیقه از 0 درصد به 50 درصد برساند.
 
حال اگر کاربر 15 دقیقه فرصت داشته باشد و بتواند گوشی خود را 15 دقیقه به استاندارد شارژ سریع کوالکام متصل کند، این استاندارد باتری 4500 میلی آمپر ساعت را کامل شارژ می‌کند و این یک شگفتی است. این استاندارد از 0 تا 50 درصد را به صورت خطی طی می‌کند و به همین خاطر ظرف 5 دقیقه به 50 درصد می‌رسیم ولی پس از 50 درصد سرعت آن کاهش می‌یابد و به همین خاطر 50 درصد دوم 10 دقیقه طول می‌کشد.
 
این استاندارد واقعاً حلال بسیاری از مشکلات است. زمانی ممکن بود چندین ساعت طول بکشد تا باتری شارژ شود. اگر حین سفر بودیم و گوشی خاموش می‌شد مجبور می‌شدیم تا لحظه رسیدن به مقصد صبر کنیم تا بتوانیم پس از دو ساعت شارژ گوشی را روشن کنیم. خوشبختانه استاندارد جدید کوالکام تمام دغدغه‌ها را برطرف می‌کند.
 
دمای کاری این استاندارد چندان بالا نیست و 10 درجه سانتی گراد خنک‌تر است. قبلاً گوشی حین شارژ خیلی داغ می‌شد و ممکن بود عملکرد آن به مشکل بخورد ولی این شارژر از این نظر هم بهینه است.
کد مطلب: 61855
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام