۲
۰
plusresetminus
شنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۳۹

روش مقابله استرالیا با انحصارگرایی گوگل و فیس‌بوک

ایتنا - قانون یادشده به صورت پیش‌نویس تهیه شده و هدف از این کار مقابله با انحصار رسانه‌ای غول‌های دنیای فناوری مانند فیس‌بوک و گوگل اعلام شده است.
روش مقابله استرالیا با انحصارگرایی گوگل و فیس‌بوک
مقامات استرالیایی به دنبال وضع قانون جدیدی در این کشور هستند که بر طبق آن گوگل و فیس‌بوک باید برای بازنشر اخبار رسانه‌های این کشور به آنها پول پرداخت کنند.

به گزارش ایتنا از مهر، جاش فریدنبرگ عضو مجلس نمایندگان استرالیا از ملبورن هدف از تصویب چنین قانونی را تنظیم روابط شرکت‌های فناوری و مؤسسان رسانه‌ای استرالیا دانسته است. به گفته وی شکست مذاکرات مقامات استرالیایی با فیس‌بوک و گوگل بعد از ۱۸ ماه تلاش چاره‌ای جز وادار کردن این دو شرکت به پرداخت پول به مؤسسات رسانه‌ای استرالیا از طریق وضع قانونی جدید باقی نگذاشته است.

برخی کشورهای دیگر جهان نیز برای حمایت از فعالان رسانه‌ای و نشریات خود به دنبال اقدامات مشابهی هستند. اما در هیچیک از این کشورها قانونی با چین موضوعی طرح یا تصویب نشده است.

دولت استرالیا اعلام کرده اگر مذاکرات گوگل و فیس‌بوک تا سه ماه دیگر برای پرداخت پول بابت بازنشر محتوای آنها در سرویس‌های گوگل به نتیجه نرسد، به طور قطع از تصویب چنین قانونی حمایت می‌کند. انتظار می‌رود بحث در مورد این قانون در پارلمان استرالیا از اواخر ماه آگوست آغاز شود.
کد مطلب: 61829
نام شما
آدرس ايميل شما


a
feedback
Iran, Islamic Republic of
جالب است ، مقابله می کنند ، مذاکره می کنند ، اما فیلتر نمی کنند ، به عبارت دیگر با چشم باز و دید آگاه دنیا را دیده ، تحلیل کرده و مطابق نیاز جامعه تصمیم گیری می کنند ، منطقی ست ، نه؟
feedback
Iran, Islamic Republic of
بله منطقی است
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام