کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

محصولات نژادپرستانه از فروشگاه‌های آمازون و گوگل خارج می‌شوند

سايت خبری ايتنا , 11 مرداد 1399 ساعت 4:00

ایتنا- کمپانی‌های آمازون و گوگل در اقدامی همه‌جانبه تصمیم گرفته‌اند که فروش تمامی محصولات نژادپرستانه را در فروشگاه‌های آنلاین خود ممنوع کنند.


کمپانی‌های آمازون و گوگل در اقدامی همه‌جانبه تصمیم گرفته‌اند که فروش تمامی محصولات نژادپرستانه را در فروشگاه‌های آنلاین خود ممنوع کنند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  engadget، فروشندگان بزرگ محصولات هنوز هم با مشکل بزرگ فروش محصولات نژادپرستانه در فروشگاه‌هایشان دست‌وپنجه نرم می‌کنند. کمپانی‌های آمازون، گوگل و ویش بعد از کشف محصولاتی که به نژاد سفید برتری می‌دهند تصمیم گرفتند که فروش آن‌ها را در سراسر پلتفرم خود ممنوع کنند.
 
این پرتال‌های آنلاین نه‌تنها به فروش پرچم‌ها، لباس‌ها و سایر محصولات مرتبط با تفکر نئونازی می‌پرداختند بلکه محصولاتی ازاین‌دست را نیز به خریداران پیشنهاد می‌کردند. این سه کمپانی به‌اتفاق اعلام کرده‌اند که فروش محصولات نژادپرستانه را ممنوع خواهند کرد اما هنوز مشخص نکرده‌اند که چگونه از ظهور محصولات نژادپرستانه دیگر جلوگیری خواهند کرد.
 

 
 
کشف این دسته از محصولات در فروشگاه‌های بزرگی نظیر اپل و آمازون موجب شده است که مشکل بازداشتن فروشندگان از ارائه چنین محصولاتی در الگوریتم‌های پیشنهادی بیش‌ازپیش نمود پیدا کند. اگرچه سیاست‌گذاری‌ها موجب جلوگیری از ورود برخی از این محصولات به فروشگاه‌های آنلاین شده است اما هنوز هم نتوانسته به‌صورت جامع و کامل از ورود آن‌ها جلوگیری کند.
 
در این میان الگوریتم‌های پیشنهادی موجب شده است که این محصولات به‌راحتی برای افراد مختلف نمایش داده شود و استفاده از آن‌ها رواج بیشتری پیدا کند. اگرچه حذف کامل این محصولات از این فروشگاه‌ها ممکن نیست اما ارائه چنین قوانینی از جانب کمپانی‌های بزرگ نشان‌دهنده تلاش حداکثری آن‌ها برای جلوگیری از اشاعه تفکرات نژادپرستانه است.
 


کد مطلب: 61793

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/61793/محصولات-نژادپرستانه-فروشگاه-های-آمازون-گوگل-خارج-می-شوند

ايتنا
  https://www.itna.ir