۰
plusresetminus
شنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۱:۰۰

امکان استفاده از حالت خنده افراد به‌عنوان پسورد

ایتنا- محققان امنیتی موفق به ساخت سیستم امنیتی ویژه‌ای شده‌اند که از خنده منحصربه‌فرد هر انسان به‌عنوان یک پسورد استفاده می‌کند.
امکان استفاده از حالت خنده افراد به‌عنوان پسورد
محققان امنیتی موفق به ساخت سیستم امنیتی ویژه‌ای شده‌اند که از خنده منحصربه‌فرد هر انسان به‌عنوان یک پسورد استفاده می‌کند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  techradar، در دنیایی که میلیون‌ها نفر از پسوردهای ضعیفی مثل 1234 استفاده می‌کنند، به کار بردن امنیت بیومتریک بسیار منطقی به نظر می‌رسد چرا که هر انسانی چندین امضای بیومتریک منحصربه‌فرد دارد که می‌توان از آن به‌جای پسورد استفاده کرد.
 
در همین راستا دانشمندان به‌تازگی کشف کرده‌اند که خنده هر انسان نیز مانند اثرانگشت او منحصربه‌فرد است و تقلید آن تقریبا غیرممکن است. گروهی از محققان از دانشگاه لاگوس نیجریه دریافتند که افراد می‌توانند انسان‌های دیگر را از طریق طبیعت بی‌همتای خنده‌شان شناسایی کنند زیرا خنده برخلاف صدا و روش صحبت کردن غیرقابل تقلید است.
 
 
 
بر همین اساس این محققان موفق به کشف فرکانس‌های صوتی متعددی در خنده افراد شدند که می‌توان از آن برای ساخت امضاهای دیجیتال منحصر به هر شخص استفاده کرد. بر اساس اطلاعات ذکرشده در این مطالعه در مجله International Journal of Biometrics، الگوریتم تشخیصی ساخته‌ شده توسط این تیم دقت 90 درصدی دارد و برای برخی کاربری‌ها مفید است.
 
برای مثال سیستم امنیتی مبتنی بر خنده می‌تواند جایگزین تشخیص صدا شود اما امنیت این سیستم برای استفاده در موقعیت‌های بسیار حساس و قابل پیش‌بینی باید بیشتر شود. البته مشکل دیگر این سیستم نوع خنده ثبت شده است که با توجه به تن صدا و شدت خنده کاربر در موقعیت‌های خنده‌دار، متفاوت است.
 
کد مطلب: 61789
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام