کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آموزش : چگونه از کلاهبرداری‌های اینترنتی در شبکه‌های اجتماعی پیشگیری کنیم

7 مرداد 1399 ساعت 15:30

ایتنا - با انتخاب درست شبکه مورد نظر، محافظت از اطلاعات خود، و حساسیت نسبت به لینک‌هایی که می‌بینید، می‌توانید از کلاهبرداری‌های شبکه‌های اجتماعی جلوگیری کنید.



ممکن است از کلاهبرداری‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک و توییتر اتفاق می‌افتد عصبانی شوید. اما هیچ دلیلی وجود ندارد که اجازه دهید این کلاهبرداری‌ها شما را در استفاده از رسانه‌های اجتماعی باز دارد.

به گزارش ایتنا از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا، با انتخاب درست شبکه مورد نظر، محافظت از اطلاعات خود، و حساسیت نسبت به لینک‌هایی که می‌بینید، می‌توانید از کلاهبرداری‌های شبکه‌های اجتماعی جلوگیری کنید.

اطلاعات خود را ایمن نگه دارید
1. هرگز اطلاعات شخصی را که می‌تواند توسط دیگران استفاده شود ارسال نکنید. برای حفظ امنیت خود، هرگز اطلاعاتی را در رسانه‌های اجتماعی که امکان دارد هویت شما را فاش کند، مانند شماره تلفن، اطلاعات هویتی، شماره حساب‌های بانکی و ... را به اشتراک نگذارید.

همچنین از به اشتراک گذاشتن اطلاعات حساس و واضح‌تر مانند تاریخ تولد یا نام مادر هود،خودداری کنید. اطلاعاتی از این قبیل در پاسخ به سؤالات امنیتی آنلاین یا ساخت حساب‌هایی برای کلاهبرداری از آن‌ها استفاده شوند.

2. از محتوای شبکه‌های اجتماعی که از شما اطلاعات شخصی را می‌خواهد، خودداری کنید. هیچ برنامه‌ای را بارگیری نکنید، از هرگونه امتحان استفاده نکنید یا فرم‌هایی که اطلاعاتی از قبیل تاریخ تولد، شماره تلفن یا آدرس منزل شما را درخواست می‌کنند، تکمیل نکنید. همیشه فرض کنید که این ‌ها برای به دست آوردن اطلاعات شما و به قصد کلاهبرداری است.

فقط به وب سایتی که به آن اعتماد دارید مراجعه کنید. به عنوان مثال اطلاعات بانکی خود را فقط در وب سایت بانک مورد نظر وارد کنید و فرم‌های آنلاین آن را تکمیل کنید نه هر سایتی را.
 


3. از مشارکت در معاملات مالی در شبکه‌های اجتماعی خودداری کنید. کلاهبرداران در رسانه‌های اجتماعی غالباً از شما می‌خواهد که برای یک شخصی پول الکترونیکی بفرستید. هرگز برای کسی که  در رسانه‌های اجتماعی نمی‌شناسید و به آن دسترسی ندارید وجهی را ارسال نکنید.

 برای امنیت، حتی اگر پیامی را از حساب کاربری یک دوست که درخواست پول می‌کند، دریافت کردید، باید با دوست خود تماس گرفته تا اطمینان حاصل شود که این یک درخواست واقعی از سوی وی است و نه کلاهبرداری. برخی از کلاهبرداری‌ها می‌توانند حساب سایر کاربران را ربودند.

حتی اگر لینکی برای خیریه درخواست پول می‌کند، مستقیماً به وب سایت خیریه‌ای که به آن اعتماد دارید بروید و در آن‌جا اهدا کنید.

4. تا حد امکان به شبکه‌های اجتماعی در رایانه‌های عمومی ورود نکنید و به جای رایانه در کتابخانه‌ها و سایر اماکن عمومی از کامپیوتر خود استفاده کنید. اطلاعات ورود به سیستم شما می‌توانند به سرقت رفته و از آن‌ها سوء استفاده شود.

5. رمز عبور خود را ایمن نگه دارید. رمزهای عبور رسانه‌های اجتماعی خود را به کسی ندهید، مگر اینکه به آنها کاملاً اعتماد داشته باشید. همچنین باید برای سایت‌های مختلف از رمزهای عبور مختلف استفاده کنید و مرتباً رمزهای عبور خود را تغییر دهید. این شیوه‌ها به امنیت حساب‌های رسانه‌های اجتماعی شما کمک خواهد کرد.


کد مطلب: 61778

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/61778/آموزش-چگونه-کلاهبرداری-های-اینترنتی-شبکه-های-اجتماعی-پیشگیری-کنیم

ايتنا
  https://www.itna.ir