کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

حریم خصوصی کودکان در فضای آنلاین

7 مرداد 1399 ساعت 14:24

ایتنا - اگر فرزندتان از شما درخواست بارگیری یک بازی محبوب را داشته باشد، به‌احتمال‌زیاد آن را بارگیری خواهید کرد. اما مشكل این است كه بسیاری از مردم از تهدیدات ازنظر حریم خصوصی آگاه نیستند یا به آن‌ها اهمیت نمی‌دهند.



تحقیقات پژوهشگران نشان می‌دهد بازی‌ها و برنامه‌های دیگری که در تضاد با قوانین هستند، خطرات حریم خصوصی را ایجاد می‌کنند که می‌تواند باعث شود شخصی بتواند هویت و مکان کودک را تعیین کند. 
یکی از این محققین می‌گوید به دلیل شیوع بیماری همه‌گیر COVID-19، بیشتر مردم به‌جای حضور در مکان‌های عمومی به برنامه‌ها از منزل دسترسی پیدا می‌کنند.

به گزارش ایتنا از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا، یکی از پژوهشگران می‌گوید: فرض کنید برنامه‌ها، اطلاعاتی را جمع‌آوری کنند که نشان می‌دهد یک کودک در خیابانی حضور دارد و برنامه را بارگیری می‌کند. یک قاچاقچی می‌تواند به‌طور بالقوه شناسه ایمیل کاربر و موقعیت جغرافیایی وی را به دست آورد و سعی کند کودک را برباید که این موضوع واقعاً ترسناک است.

برنامه‌ها می‌توانند به اطلاعات شناسایی شخصی ازجمله نام، آدرس ایمیل، شماره تلفن، مکان، ضبط‌های صوتی و تصویری و شناسه‌های منحصربه‌فرد برای دستگاه‌هایی مانند شناسه بین‌المللی تجهیزات تلفن همراه (IMEI)، کنترل دسترسی به رسانه‌ها (MAC)، آدرس Android و شناسه تبلیغاتی Android و ... دسترسی داشته باشند.

به‌عنوان‌مثال شناسه تبلیغات به توسعه‌دهندگان برنامه اجازه می‌دهد تا اطلاعاتی را در مورد علایق کاربران جمع‌آوری کنند، که می‌توانند پس‌ازآن به تبلیغ‌کنندگان بفروشند.

محققین می‌گویند: هنگامی‌که یک برنامه را بارگیری می‌کنید، می‌تواند به اطلاعات زیادی در تلفن همراه شما دسترسی پیدا کند. شما باید در نظر داشته باشید که تمام این اطلاعات توسط این برنامه‌ها قابل‌جمع آوری و ارسال به شخص ثالث است. آن‌ها با این اطلاعات چه‌کاری انجام می‌دهند؟ آن‌ها تقریباً می‌توانند هر کاری انجام دهند. ما باید در این مورد مراقب باشیم."

محققان دریافتند که بسیاری از بازی‌های محبوب به‌طور خاص برای کودکان خردسال، شناسه‌های اندرویدی کاربران، شناسه تبلیغات Android و توضیحات دستگاه را آشکار می‌نماید.

یکی از این محققین توصیه می‌کند که والدین هنگام بارگیری یا اجازه دادن به کودکان برای بارگیری برنامه‌ها، احتیاط کنند.

وی گفت: اگر فرزندتان از شما درخواست بارگیری یک بازی محبوب را داشته باشد، به‌احتمال‌زیاد آن را بارگیری خواهید کرد. اما مشكل این است كه بسیاری از مردم از تهدیدات ازنظر حریم خصوصی آگاه نیستند یا به آن‌ها اهمیت نمی‌دهند.

این محقق توصیه می‌کند که بارگیری‌ها را به حداقل برسانید. یکی از این پژوهشگران می‌گوید: "من سعی می‌کنم بارگیری برنامه‌های خود را تا حد ممکن محدود کنم." 

"من برنامه‌ها را بارگیری نمی‌کنم مگر اینکه نیاز داشته باشم"


کد مطلب: 61777

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/61777/حریم-خصوصی-کودکان-فضای-آنلاین

ايتنا
  https://www.itna.ir