کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کلاهبرداری با عنوان دریافت وام در سایت دیوار

7 مرداد 1399 ساعت 10:02

ایتنا - رئیس پلیس فتا ویژه‌شرق ‌استان تهران از شناسایی فردی که اقدام به درج آگهی کذب و پرداخت وام در سایت دیوار کرده بود، خبر داد.



سرهنگ رضا ملوکی، رئیس پلیس فتا ویژه شرق استان تهران درتشریح این خبر گفت: یکی از شهروندان ضمن مراجعه به پلیس فتا با ارائه مرجوعه قضايي، بیان داشت در سايت ديوار آگهي با عنوان دریافت وام بانکي مشاهده کردم با توجه به نياز و مشکلات مالي با شماره درج شده در آگهي تماس گرفتم و پس از واريز مبلغ ياد شده فرد آگهي دهنده با خاموش کردن خط خود ديگر پاسخگو نبود، در این خصوص موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت. 

به گزارش ایتنا از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، رئیس پلیس فتا شرق استان تهران افزود: در تحقیقات اولیه مشخص شد شاکی پرونده در سایت دیوار آگهی ارائه وام بانکي و تسهيلات آزاد را مشاهده می کند و مدارک هویتی خود را به همراه مبلغ سي ميليون ريال به حساب متهم ارسال و واریز کرده است. 

وی ادامه داد : با انجام تحقیقات بیشتر و اقدامات فنی توسط کارشناسان این پلیس متهم مورد شناسایی قرار گرفت و با هماهنگی مقام قضایی به این پلیس دعوت شد.

این مقام مسئول گفت: متهم پرونده با ارائه دلايل و مستندات متقن و غير قابل انکار موجود در پرونده به ناچار لب به اعتراف گشود و ضمن معرفی هم دستانش اظهار داشت حدود يک ماه از درج آگهي در سايت ديوار می گذرد؛ در پایان آگهی از سایت حذف و پرونده به همراه متهمان جهت سیر مراحل قانونی به دادسرای عمومی انقلاب انتقال داده شد.

رئیس پلیس فتا شرق استان تهران از شهروندان خواست: هشدارهای پلیس فتا را جدی بگیرند و به تبلیغات اغوا کننده در فضای مجازی توجه نداشته باشند و در صورت مواجهه با هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان‌های موبایلی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش خدمات الکتورنیکی قسمت ارتباطات مردمی گزارش کنند.


کد مطلب: 61768

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/61768/کلاهبرداری-عنوان-دریافت-وام-دیوار

ايتنا
  https://www.itna.ir