کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آموزش: شیوه گرفتن اسکرین شات در کامپیوترهای مک

سايت خبری ايتنا , 9 مرداد 1399 ساعت 4:00

ایتنا- در این آموزش قصد داریم شیوه گرفتن اسکرین شات را در کامپیوترهای مک آموزش بدهیم. برنامه اسکرین شات اپل این کار را بسیار آسان کرده است.


گرفتن اسکرین شات از صفحه نمایش و کارهایی که داریم با کامپیوتر انجام می‌دهیم یکی از ضروری‌ترین کارهایی است باید آن را یاد بگیریم. فرض کنیم که قصد داریم چیزی را از راه دور به کسی آموزش دهیم، آسان‌ترین روش برای آموزش گرفتن اسکرین شات از صفحه نمایش کامپیوتر است.
 
 
به گزارش ایتنا و به نقل از ورج، کاربرد اسکرین شات به همین جا ختم نمی‌‎شود. اسکرین شات برای کار از راه دور هم اهمیت دارد. فرض کنید که یک کارمند دورکار هستید و به مشکلی برمی‌خورید. حال اگر بخواهید به مدیران خودتان اعلام کنید که به مشکل برخورد کرده‌اید تا در رفع آن مشکل به شما کمک کنند، بهترین راه این است که از نمایشگر کامپیوتر خود اسکرین شات بگیرید.
 
اهمیت اسکرین شات باعث شد که در این مقاله به آموزش گرفتن اسکرین شات در کامیپوترهای مک بپردازیم. نسخه‌های اخیر سیستم عامل مک (موهاوی و کاتالینا) همراه با یک برنامه به بازار عرضه شده است. این برنامه اسکرین شات‌ها را با فرمت پی.ان.جی ذخیره می‌کند.

 

برای گرفتن اسکرین شات در کامپیوترهای مک باید « شیفت + کامند + 5 » را همزمان فشار دهید. کاربرد دکمه کامند یا “Command” در مک مشابه کنترل در ویندوز است. وقتی این سه دکمه را همزمان فشار دهید، نوار فرمان در پایین نمایشگر به نمایش درمی‌آید. با فشردن این سه دکمه تصویری مشابه شکل زیر به نمایش درمی‌آید.
 
سه دکمه اول از سمت چپ به شما این امکان را می‌دهد که از کل صفحه نمایش، از یک پنجره خاص یا قیمت خاصی (به انتخاب شما) از صفحه اسکرین شات بگیرید. دو دکمه بعدی به شما این امکان را می‌دهد که از تمام یا بخشی از صفحه نمایش ویدیو ضبط کنید. دکمه “Options” به شما این اجازه را می‌دهد که محل ذخیره اسکرین شات را تعیین کنید، یک تأخیر 5 یا 10 ثانیه‌ای ایجاد کنید و نشانگر را نمایش دهید یا مخفی کنید. وقتی تصمیم خودتان را گرفتید و آماده اسکرین شات شدید، کافی است که روی دکمه “Capture” در سمت راست نوار فرمان کلیک کنید.
 
در صورتی که عجله دارید و حوصله استفاده نوار فرمان را ندارید می‌توانید اسکرین شات را روی دسکتاپ ذخیره کنید. همچنین:
- برای گرفتن اسکرین شات از کل صفحه: شیفت + کامند + 3
- برای گرفتن اسکرین شات از بخشی از صفحه شیفت+ کامند + 4 را بزنید و سپس ناحیه مورد نظر را با نشانگر ماوس انتخاب کنید
- برای گرفتن اسکرین شات از یک پنجره شیفت + کامند + 4 را بزنید، سپس دکمه اسپیس را بزنید. بعد از این کار، نشانگر ماوس به یک دوربین تبدیل می‌شود. دوربین را روی پنجره مورد نظر نگه دارید تا پنجره را مشخص کند و سپس روی آن کلیک کنید.


کد مطلب: 61762

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/61762/آموزش-شیوه-گرفتن-اسکرین-شات-کامپیوترهای-مک

ايتنا
  https://www.itna.ir