۰
plusresetminus
دوشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۳۰

آموزش : چگونه اطلاعات خود را برای همیشه از روی کامپیوتر یا مک خود حذف کنید

ایتنا - درست هنگامی که یک فایل حذف می‌شود، سیستم عامل شما یک لینک را به فایل حذف شده شما اضافه می‌کند و فضای آزاد را به شما نشان می‌دهد ولی تا زمانی که از طریق اطلاعات جدید فضای به ظاهر خالی شده رونویسی نشود، این فایل هنوز روی هارد دیسک شما وجود دارد.
آموزش : چگونه اطلاعات خود را برای همیشه از روی کامپیوتر یا مک خود حذف کنید

درست مانند یک سطل زباله فیزیکی که همه ما در منزل از آن استفاده می‌کنیم، محتویات Recycle Bin کامپیوتر شما و یا سطل زباله Mac تنها هنگامی که آنها را خالی می‌کنید، حذف می‌شوند.

چه اتفاقی می‌افتد؟ درست هنگامی که یک فایل حذف می‌شود، سیستم عامل شما یک لینک را به فایل حذف شده شما اضافه می‌کند و فضای آزاد را به شما نشان می‌دهد ولی تا زمانی که از طریق اطلاعات جدید فضای به ظاهر خالی شده رونویسی نشود، این فایل هنوز روی هارد دیسک شما وجود دارد.

اطلاعات خود را برای همیشه پاک کنید
به گزارش ایتنا از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا، اگر می‌خواهید امنیت شخصی خود را جدی بگیرید، باید اطلاعات حساس را به خوبی پاک کنید.

شما می‌توانید با استفاده از ابزارهای نرم‌افزاری مانند Eraser یا Blank و Secure for Windows از داده های شخصی خلاص شوید.

خالی و امن(Empty and safe) یک ابزار حذف قابل حمل است که شما می‌توانید در فلش مموری ذخیره کنید. این ابزار فایل‌ها را با رونویسی داده‌ها با صفر قبل حذف می‌کند و امکان بازیابی را غیر ممکن می‌سازد.

ابزار CCleaner برای PC ها و مکینتاش‌ها برای پاک کردن کوکی‌های مرورگر شما، ردیاب‌ها، تاریخچه اینترنت، تاریخچه دانلود، ذخیره سازی و حتی فعالیت‌های جلسه شخصی را انجام می‌دهد، همچنین گزینه‌ای دارد برای حذف امن فایل‌ها.

رمزگذاری هارد دیسک
یک لایه اضافی امنیتی که می‌توانید استفاده کنید، رمزگذاری دیسک است. با رمزگذاری، داده‌های شما به کد قابل خواندن تبدیل می‌شوند که تنها با یک کلید یا رمز عبور خاص رمزگشایی می‌شود.  کاربران کامپیوتر می‌توانند BitLocker ابزار رمزگذاری داخلی ویندوز را فعال کنند. BitLocker برای هر کسی که دارای سیستم عامل ویندوز ویستا یا 7 Ultimate، ویندوز ویستا یا 7 Enterprise، Windows 8.1 Pro، Windows 8.1 Enterprise یا Windows 10 Pro است، در دسترس است.

کاربران نسخه‌های خانگی ویندوز 7، 8.1 و 10 می‌توانند از ابزار رمزگذاری آزاد و متن باز VeraCrypt استفاده کنند. مکینتاش ابزار رمزگذاری داخلی دیسک خود را به نام FileVault نامید. شبیه به BitLocker، به جلوگیری از دسترسی غیر مجاز به اطلاعات شما کمک می‌کند و اگر لپ تاپ شما دزدیده یا از دست رفته، یک لایه امنیتی اضافی ایجاد کند.
کد مطلب: 61756
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام