کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کاهش لرزش دائمی زمین در دوران قرنطینه

سايت خبری ايتنا , 5 مرداد 1399 ساعت 23:05

ایتنا- سروصداهای لرزه آفرین حاصل از فعالیت‌های انسانی در دوران قرنطینه حاصل از شیوع کرونا به پایین‌ترین حد خود رسیده است.


سروصداهای لرزه‌آفرین حاصل از فعالیت‌های انسانی در دوران قرنطینه حاصل از شیوع کرونا به پایین‌ترین حد خود رسیده است.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  cnet، قرنطینه حاصل از همه‌گیری ویروس کرونا موجب شده است که لرزش‌های کره زمین تا 50 درصد کاهش پیدا کند.
گفتنی است فعالیت‌های انسانی موجب ایجاد امواج لرزشی با فرکانس بالا می‌شود، اما کاهش این لرزش‌ها به دلیل قرنطینه حاصل از شیوع ویروس کرونا به طولانی‌مدت ترین و برجسته‌ترین نمونه مشاهده‌شده از این پدیده طبیعی تبدیل شود.
 
نظر مقامات علمی تائید کننده این امر در مجله Science به انتشار رسیده است. در این مقاله لرزه‌نگارهای سراسر جهان بررسی شده است و در نتیجه مشخص شده است که قرنطینه کامل، معیارهای فاصله‌گذاری اجتماعی، محدودیت‌های سفر و بسته شدن کسب ‌و کارها موجب شده است که سیگنال‌های لرزه‌ای حاصل از فعالیت‌های انسانی در کره زمین تا حد زیادی کاهش پیدا کند.
 

 
 
صداهای لرزه‌ای حاصل از فعالیت‌های انسانی به‌صورت دائمی به‌منظور هشدار فجایع وابسته به زمین‌شناسی به‌صورت دائمی بررسی می‌شود.
به‌صورت کلی این دسته از صداهای لرزش آفرین در طی شب، آخر هفته‌ها و تعطیلات کریسمس و سال نو کاهش چشم‌گیری دارد. با این ‌حال، دانشمندان مشاهده کرده‌اند که به دلیل شیوع ویروس کرونا این سروصداها حتی نسبت به کریسمس نیز کمتر شده است.
 
شاخص نویز محیطی لرزه‌ای با فرکانس بالا در پارک مرکزی نیویورک در دوران قرنطینه حدود 10 درصد کمتر بوده است.
این شاخص در بلژیک کاهشی 33 درصدی داشته است و این شاخص در مقاصد گردشگری نظیر باربادوس که به دلیل شیوع کرونا شاهد کاهش توریسم بوده‌اند، 45 درصد کاهش داشته است.
 


کد مطلب: 61737

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/61737/کاهش-لرزش-دائمی-زمین-دوران-قرنطینه

ايتنا
  https://www.itna.ir