۲
۰
plusresetminus
سه شنبه ۷ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۰۰

رونمایی از برنامه‌های وزارت انرژی آمریکا برای ایجاد اینترنت ملی کوانتومی

ایتنا- گزارش‌های به‌دست‌آمده حاکی از آن است که وزارت انرژی ایالات‌متحده از طرح مفهومی خود مبنی بر ساخت شبکه اینترنت کوانتومی رونمایی کرد.
رونمایی از برنامه‌های وزارت انرژی آمریکا برای ایجاد اینترنت ملی کوانتومی
گزارش‌های به‌دست‌آمده حاکی از آن است که وزارت انرژی ایالات‌متحده از طرح مفهومی خود مبنی بر ساخت شبکه اینترنت کوانتومی رونمایی کرد.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  engadget، به نظر می‌رسد که آمریکا پیشتاز محاسبات کوانتومی شده است و هم‌اکنون قصد دارد که توان خود را در اینترنت کوانتومی نیز بررسی کند. وزارت انرژی به‌تازگی طرحی مفهومی از اینترنت کوانتوم تهیه کرده است که در طی 10 سال به اتمام خواهد رسید.
 
هفده آزمایشگاه ملی این وزارت خانه به‌عنوان بدنه اصلی شبکه یاد شده عمل خواهند کرد و شروع این برنامه با پوشش مناطقی کوچک آغاز خواهد شد و سپس 4 مرحله اصلی توسعه را طی خواهد کرد. البته پروتکل‌های کوانتومی به‌راحتی روی شبکه‌های فیبر نوری فعلی آمریکا کار خواهند کرد. سپس شبکه‌ها می‌بایست به انتقال داده‌های کوانتومی بپردازند. این شبکه از تکرارکننده‌های کوانتومی برای افزایش سیگنال‌ها استفاده خواهد کرد و انتقال میان شهری این داده‌ها را ممکن خواهد ساخت.

 
اینترنت ملی کوانتومی 
 
تأمین مالی این شبکه از طریق بودجه 1.3 میلیارد دلاری تخصیص داده شده برای برنامه ملی کوانتومی انجام می‌شود. البته در حال حاضر پیشرفت‌هایی به سمت این اهداف تعیین شده اتفاق افتاده است و مجله وال‌استریت اظهار کرده است که آزمایشگاه ملی آرگون و دانشگاه شیکاگو از طریق فیبر نوری استفاده‌نشده موفق به ساخت شبکه کوانتومی 52 مایلی شده‌اند و با اتصال آزمایشگاه تسهیلگر ملی فرمی، این شبکه به 80 مایل می‌رسد.
 
مشوق‌های ساخت شبکه کوانتومی برای آمریکا بسیار بالا است و یکی از اصلی‌ترین قابلیت‌های این شبکه امنیت بسیار بالای آن است. شبکه کوانتومی به ذات بسیار امن است و شما داده‌ها را فقط با مشاهده آن مختل می‌کنید و ره‌گیری آن را تقریبا غیرممکن می‌کنید. علاوه بر این انتقال حجم عظیمی از داده‌ها از این طریق ممکن است.
 
البته این طرح مفهومی هنوز روزهای اولیه خود را می‌گذراند و دقیقاً مانند اینترنت مدرن  ARPANET یک پروژه تحقیقاتی دولتی است و فعلا به استفاده روزمره نخواهد رسید. بااین‌حال می‌توان چشم‌انداز آینده‌ای را مشاهده کرد که در آن محاسبات کوانتومی بخش مهمی از زندگی روزمره خواهد شد.
 
کد مطلب: 61733
نام شما
آدرس ايميل شما


a
feedback
Iran, Islamic Republic of
«شبکه کوانتومی به ذات بسیار امن است و شما داده‌ها را فقط با مشاهده آن مختل می‌کنید و ره‌گیری آن را تقریبا غیرممکن می‌کنید. علاوه بر این انتقال حجم عظیمی از داده‌ها از این طریق ممکن است.»
راستی این همه امنیت و جابجایی حجم عظیم اطلاعات به چه کار می آید؟ شاید موجب توسعه علم و دانش در سطحی وسیع میشود! نه؟ اما نکته جالب اینست که در این پروژه سخنی از فیلترینگ به میان نیاورده اند! سرعت ، امنیت و حجم داده ها نشان از چه دارند؟
feedback
Iran, Islamic Republic of
مادر عروس
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام