کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

جریمه 650 میلیون دلاری فیس‌بوک برای نقض حریم خصوصی توسط سیستم تشخیص چهره

سايت خبری ايتنا , 8 مرداد 1399 ساعت 9:34

ایتنا- به نظر می‌رسد که سیستم تشخیص چهره بار دیگر برای یک شرکت بزرگ دردرسر ساز شده است و در آخرین مورد از مشکلات این فناوری شاهد جریمه 650 میلیون دلاری فیس بوک برای نقض حریم خصوصی توسط سیستم تشخیص چهره هستیم.


به نظر می‌رسد که سیستم تشخیص چهره بار دیگر برای یک شرکت بزرگ دردرسر ساز شده است و در آخرین مورد از مشکلات این فناوری شاهد جریمه 650 میلیون دلاری فیس بوک برای نقض حریم خصوصی توسط سیستم تشخیص چهره هستیم.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  engadget، فیس بوک قرار است تا رقم 650 میلیون دلار برای پایان دادن به یک دادگاه در زمین فناوری تشخیص چهره هزینه کند.
 
در حقیقت این شرکت در ابتدای کار قرار بود تا با رقم 550 میلیون دلار قائله را ختم بدهد ولی در نهایت رقم 100 میلیون دلار دیگر نیز به این مبلغ افزوده شد تا شرایط اندکی پیچیده‌تر شود.
 
این پرونده یک موضوع جدید نیست و در حقیقت شرکت فیس بوک برای نخستین بار در سال 2015 شاهد رویارویی با این شکایت بود و دادگاه مربوط به تخطی فیس بوک از قوانین فناوری چهره برای 5 سال به طول انجامید.
 

 
 
این شرکت پیش از جمع‌آوری اطلاعات کاربران توسط فناوری تشخیص چهره نیاز به کسب مجوزهایی خاص داشته است که بدون کسب این مجوزها به سراغ استفاده از این اطلاعات رفته است و چنین امری موجب دردسر این کمپانی آمریکایی شده است.
 
در حقیقت باید گفت که یکی از دلایلی که فیس بوک به سرعت با پرداخت رقم 650 میلیون دلار موافقت کرده است، شرایط ویژه امروز این کمپانی و سایر شرکت‌ها در زمینه فناوری تشخیص چهره است.
 
با توجه به فشار بسیار زیادی که دولت امریکا در این زمینه برای شرکت‌ها ایجاد کرده است، به‌نظر می‌رسد که شرکت فیس‌بوک قصد ندارد تا این دادگاه بیش از چیزی که به نظر می‌رسد، دردسرساز شود.


کد مطلب: 61730

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/61730/جریمه-650-میلیون-دلاری-فیس-بوک-نقض-حریم-خصوصی-توسط-سیستم-تشخیص-چهره

ايتنا
  https://www.itna.ir