۰
plusresetminus
يکشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۰:۰۱

رونمایی از بزرگ‌ترین نقشه سه‌بعدی جهان

ایتنا- دانشمندان پس از سال‌ها تلاش و مطالعه روی کهکشان‌ها بالاخره موفق شدند تا بزرگ‌ترین نقشه سه‌بعدی تاریخ جهان را ایجاد کنند.
رونمایی از بزرگ‌ترین نقشه سه‌بعدی جهان
دانشمندان پس از سال‌ها تلاش و مطالعه روی کهکشان‌ها بالاخره موفق شدند تا بزرگ‌ترین نقشه سه‌بعدی تاریخ جهان را ایجاد کنند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  cnet، نقشه سازی از هزاران سال قبل یکی از اصلی‌ترین بخش‌های فرهنگ بشری بوده است و دانشمندان به‌تازگی در دستاورد جدید خود در این زمینه از بزرگ‌ترین نقشه سه‌بعدی جهان با جزئیاتی که تاکنون تجربه نشده بود، رونمایی کردند.
 
دانشمندان از سراسر جهان در طی دو دهه به تحلیل و بررسی بیش از 4 میلیون کهکشان و کوازار پرداختند و موفق به ساخت نقشه‌ای شدند که ویل پرسیوال به‌عنوان یکی از مشارکت‌کنندگان از دانشگاه واترلو کانادا آن را «داستانی کامل از گستره جهان» نامیده است. بخشی از این داستان در حدود 6 میلیارد سال پیش و با سرعت گرفتن توسعه جهان اتفاق افتاده است و از آن زمان تاکنون سریع‌تر شده است.
 
 
 
این نقشه با استفاده از داده‌های تلسکوپی نوری در نیومکزیکو ساخته شده است و محققان در طی فرایند تهیه آن دریافتند که نرخ پذیرفته شده در توسعه جهان که با نام هابل شناخته می‌شود حدود 10 درصد کمتر است. ایوا ماریا مولر از دانشگاه آکسفورد دراین‌باره مدعی شده است که:« تنها با استفاده از نقشه‌هایی نظیر نمونه ما می‌توانید با اطمینان بگویید که در نرخ ثابت هابل تناقض‌هایی وجود دارد.»
 
محققان برای ایجاد بخشی از نقشه که مربوط به 6 میلیارد سال قبل است از کهکشان‌های بزرگ و قرمز بسیار بیشتر از کهکشان‌های جوان و آبی استفاده کرده‌اند. سرانجام آن‌ها برای نقشه‌برداری جهان از 11 میلیارد سال درگذشته و بیشتر از کوازارها استفاده کردند.
 
کوازارها کهکشان‌های درخشانی هستند که در اثر ریختن مواد در یک سیاه‌چاله بزرگ مرکزی روشن‌شده‌اند. هر یک از این نمونه‌ها برای حذف تناقض‌ها و آشکار ساختن الگوهای جهان نیاز به تجزیه‌وتحلیل دقیق دارند که این تیم تحقیقاتی پس از سال‌ها تلاش موفق به انجام آن شده‌اند.
 
کد مطلب: 61715
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام