کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تولیدات محصولات اپل در سال 2030 بدون انتشار گازهای گلخانه‌‌ای انجام خواهد شد

سايت خبری ايتنا , 4 مرداد 1399 ساعت 6:00

ایتنا- کمپانی اپل تصمیم گرفته است که میزان انتشار و جذب کربن خود را تا سال 2030 به رقمی برابر برساند و از این طریق به حفظ محیط‌زیست کمک بزرگی بکند.


کمپانی اپل تصمیم گرفته است که میزان انتشار و جذب کربن خود را تا سال 2030 به رقمی برابر برساند و از این طریق به حفظ محیط‌زیست کمک بزرگی بکند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  engadget، انتشار و جمع ‌آوری گازهای گلخانه‌ای کمپانی اپل از ماه آوریل تاکنون به‌صورت 100 درصد برابر بوده است. هم‌اکنون این کمپانی اعلام کرده است که حتی از این نیز فراتر خواهد رفت و متعهد می‌شود که زنجیره تأمین تمامی محصولاتش تا سال 2030 عاری از انتشار کربن  باشد.
 
اپل این تعهد را در گزارش پیشرفت زیست‌محیطی سال 2020 خود با نمایش ویدئویی از پدری که در گوش نوزاد خود نجوا می‌کند که اپل تا 10 سالگی‌اش بهتر از این عمل خواهد کرد، اعلام کرده است. این کمپانی برای رسیدن به هدف خنثی بودن کربن، انتشار گازهای گلخانه‌ای خود را به 75 درصد کاهش می‌دهد و برای از بین بردن 25 درصد باقی‌مانده تلاش می‌کند که از راهبردهای حذف کربن از طبیعت استفاده کند.
 

 
 
این امر نیازمند استفاده از مواد بازیافتی، بازیافت محصولات و طراحی کارآمد است. این کمپانی از انرژی تجدید پذیر استفاده خواهد کرد و تأمین‌کنندگان خود را نیز برای انجام این کار متقاعد خواهد کرد. اپل همچنین برای از بین بردن کربن منتشرشده روی جنگل‌ها و سایر راه‌حل‌های طبیعی سرمایه‌گذاری می‌کند.
 
ماه گذشته اعلام شد که آیفون‌های امسال بدون شارژر عرضه می‌شوند و سیاست پشت این اقدام، عدم ارسال شارژر جدید به افرادی است که در حال حاضر یکی از آن‌ها را دارد. گزارش پیشرفت این کمپانی در سال 2019 نشان می‌دهد که کاهش انتشار 4.3 میلیون تنی و کم کردن نیاز به الکتریسیته به یک‌پنجم موجب کاهش 27 میلیون دلاری هزینه‌های این شرکت شده است.
 
در طی 11 سال گذشته، اپل اعلام کرده است که میانگین انرژی موردنیاز برای استفاده در فرایند تولید محصولات خود را به میزان 73 درصد کاهش داده است. این موفقیت اپل برای فعالان محیط‌زیست و کشورهای درگیر آلودگی هوا می‌تواند خبر بسیار خوب و الگوی مناسبی باشد.
 


کد مطلب: 61713

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/61713/تولیدات-محصولات-اپل-سال-2030-بدون-انتشار-گازهای-گلخانه-ای-انجام-خواهد

ايتنا
  https://www.itna.ir