۲
۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۲۱

اردوغان خواستار نظارت بیشتر بر شبکه‌های اجتماعی شد

ایتنا - اردوغان اعلام کرد که شبکه‌های اجتماعی آمریکایی را به طور جدی تحت کنترل خود قرار خواهد داد. علت این مساله برخی توئیت‌های توهین‌آمیز خطاب به وی و دختر او بعد از تولد فرزند چهارم بوده است.
اردوغان خواستار نظارت بیشتر بر شبکه‌های اجتماعی شد

دولت ترکیه قصد دارد ضمن کنترل جدی‌تر شبکه‌های اجتماعی آمریکایی مانند فیس‌بوک، یوتیوب و توئیتر برای دریافت مالیات بیشتر از این شرکت‌ها اقدام کند.

به گزارش ایتنا از مهر، حزب حاکم ترکیه تحت مدیریت رجب طیب اردوغان رئیس جمهور این کشور این ماه اعلام کرد که شبکه‌های اجتماعی آمریکایی را به طور جدی تحت کنترل خود قرار خواهد داد. علت این مساله برخی توئیت‌های توهین‌آمیز خطاب به وی و دختر او بعد از تولد فرزند چهارم بوده است.

بر اساس لایحه نه ماده‌ای پیشنهادی دولت ترکیه شبکه‌های اجتماعی آمریکایی باید حضور رسمی در ترکیه داشته باشند و نماینده‌ای را در خاک این کشور معرفی کنند تا این فرد در برابر مقامات دولت ترکیه پاسخگو باشد. این پاسخگویی هم جنبه‌های قضائی و حقوقی را در بر می‌گیرد و هم به پرداخت مالیات مربوط می‌شود.

در صورت طرح شکایت علیه این شبکه‌های اجتماعی به علت نقض حریم شخصی و حقوق کاربران، نمایندگان آنها در ترکیه باید ظرف ۴۸ ساعت پاسخ خود را ارائه کنند. بعد از تصویب این قانون شبکه‌های اجتماعی آمریکایی باید ظرف ۳۰ روز نمایندگان خود را در ترکیه معرفی کنند و در غیر این صورت با جریمه و کاهش پهنای باند اختصاص یافته به خود در ترکیه مواجه خواهند شد.

شبکه‌های اجتماعی آمریکایی هنوز نسبت به این مساله واکنشی از خود نشان نداده اند.

دولت ترکیه قبلاً نیز در مواردی برخی سایت‌ها مانند ویکی پدیا و یوتیوب را به علت قانون شکنی و انتشار مطالب نامناسب فیلتر کرده بود.
کد مطلب: 61702
نام شما
آدرس ايميل شما


a
feedback
Iran, Islamic Republic of
همه نگرانند ، اما تحول و تغییر از کسی اجازه نمی گیرد! در آینده ای نه چندان دور ، شاید شاهد کشورهای مجازی در بستر اینترنت خواهیم بود ، تابعیت دیجیتال ، و بدون شک به رسمیت هم شناخته خواهد شد ، کمی تامل ، ممکن است به ما نشان دهد چرا شبکه های اجتماعی با شدت در رقابت با هم هستند ، آیا اینان مالکان آینده این کشورهای مجازی خواهند بود ؟ و رهبری آن را در گوشه ای از جهان تصاحب خواهند کرد ! و با توجه به گسترش سریع اینترنت اشیا ، ارتش های مجازی خواهند داشت! و آنگاه همه و همه چیز در سکوتی آرام در کنترشان خواهد بود ! نه؟ شک نکنید ، پازل اینترنت 5g ، اینترنت اشیا ، ارتش های مجازی ، شبکه های اجتماعی و .. را کنار هم بچنید ، تصویر را بدست خواهید آورد.
a
feedback
Iran, Islamic Republic of
همه نگرانند ، اما تحول و تغییر از کسی اجازه نمی گیرد! در آینده ای نه چندان دور ، شاید شاهد کشورهای مجازی در بستر اینترنت خواهیم بود ، تابعیت دیجیتال ، و بدون شک به رسمیت هم شناخته خواهد شد ، کمی تامل ، ممکن است به ما نشان دهد چرا شبکه های اجتماعی با شدت در رقابت با هم هستند ، آیا اینان مالکان آینده این کشورهای
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام