۴
۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۱۶

راه‌اندازی شبکه 5G در تهران

ایتنا - به گفته معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات، اولین شبکه نسل پنجم تلفن همراه (5G) در ایران و در شهر تهران راه‌اندازی شد.
راه‌اندازی شبکه 5G در تهران


پس از اینکه در سال‌های گذشته با ورود نسل سوم و چهارم تلفن همراه در دنیا مواجه بودیم، چند سالی است که صحبت از 5G یا همان نسل پنجم تلفن همراه مطرح می‌شود. کاهش تأخیر، ظرفیت بالای دسترسی، قابلیت اطمینان بسیار بالا، ارتقا ارتباطات موبایل پهن باند و قابلیت اتصال و ارتباط اشیا در سطح بسیار وسیع ازجمله ویژگی‌های نسل پنج ارتباطی است که این فناوری نوین ارتباطی را به‌عنوان یک فناوری تحول‌ساز که سایر جنبه‌های فناوری را نیز متحول می‌کند مطرح کرده است.

به گزارش ایتنا از ایسنا، محمدجواد آذری جهرمی -وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- سال گذشته درباره اینترنت نسل پنج‌ گفته بود مقدمات پیاده‌سازی 5G در ایران انجام شده است و از اجرایی کردن اولین نسخه 5G و ارائه خدمات اینترنت نسل ۵ به‌عنوان یک مطالبه جدی و نیازمندی کسب‌وکارها در کشور خبر داده بود. او همچنین ۱۶ خرداد ماه سال جاری، ‌از نصب اولین سایت 5G طی یک ماه خبر داده و اظهار کرد که مطابق برنامه تا شهریورماه، پنج منطقه تاریخی تهران زیر پوشش نسل پنجم تلفن همراه قرار می‌گیرد.

در این راستا ستار هاشمی –معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات- امروز با انتشار ویدیویی از اظهارات حسن روحانی رئیس جمهوری در جلسه هیات دولت، در توییتر نوشت: اولین شبکه نسل پنجم تلفن همراه (5G) در ایران و در شهر تهران راه‌اندازی شد. نسل ۵ فقط یک ابزار ارتباطی نیست و در کنار هوش مصنوعی سکوی پرش اقتصاد دیجیتال ایران است.

حسن روحانی در جلسه امروز هیات دولت گفته بود: در حال ورود به اینترنت نسل پنجم هستیم و از روزهای آینده این نسل کار خود را در تهران آغاز می‌کند و به تدریج گسترش پیدا می‌کند. این تحولی بزرگ در عرصه دیجیتال است؛ نسل پنجم فقط برای ارتباطات نیست، بلکه برای اقتصاد دیجیتال کشور است. سال قبل مرکز هوش مصنوعی را افتتاح کردیم و امسال اعلام می کنیم که فعالیت نسل پنجم را آغاز کردیم و از وزارت ارتباطالت می‌خواهم در روزهای آینده برای مردم توضیحات لازم را ارائه کند.
کد مطلب: 61701
نام شما
آدرس ايميل شما


a
feedback
Iran, Islamic Republic of
در این شرایط تقدیر از چنین تلاش هایی ضرورت است ، به عبارتی هرگونه تلاش در کسب علوم روز ، همیشه موجب اقتدار و توانمندی ست ، حال باید دید عکس العمل آنسوی مرزهایمان چه خواهد بود ، و این تلاش هم محکوم به تحریم به بهانه تلاش در به مخاطره انداختن امنیت بین المللی خواهد شد؟
feedback
Switzerland
چه بیاد چه نیاد چه فایده ای داره؟ مگر ما اینترنت داریم؟ یوتیوب،توئیتر،فیسبوک همه فیلتر هستن!
آیا همین 4G رو با کیفیت و سرعت بالا به مردم ارائه دادن؟؟؟
با نگاه امنیتی به اینترنت ما ملت هیچگاه تجربه ی استفاده از 5G رو نخواهیم داشت!
کدوم اینترنت؟؟؟؟ این شبکه ای که ما داریم استفاده می کنیم اینترانت هست! جدیدا هم داریم میبینیم VPN ها دارن مسدود میشن یا کند!
بر عکس شما بنده هیچ چشم انداز روشنی نمی بینم! و به زودی خواهیم دید که این پمپ بنزین های حاشیه ی خلیج فارس به اروپا تبدیل خواهند شد، امارات، قطر، سعودی با پروژه های بلند پروازانه مثل neom ...... و ما کماکان یک کشور بحران زده ی اقتصادی و منزوی و یک بیغوله در جهان خواهیم شد!
feedback
Switzerland
ضمنا چه ربطی به خارج کشور داره؟؟؟؟؟؟؟؟
ما خودمون خودمون فیلتر و تحریم کردیم واگرنه دور زدن تحریم ها برای خرید تجهیزات کاری نداره، وقتی هر چی شبکه ی اجتماعی و برنامه و....در ایران فیلتر هست شما از 5G در چه زمینه ای میخوای استفاده کنی؟؟؟
آپارات؟؟؟؟؟
اینترنت اشیا هم تو ایران همش حرف و تبلیغ! اینا ده سال نتونستن یه NFC رو در ایران راه اندازی کنن که مردم تو این شرایط کرونا پول نقد یا کارت نزنن که کرونا نگیرن! یه وزارت ارتباطات دروغگو نشسته بالا و از وقتی این جهرمی اومد گند زد تو قیمت و کیفیت و سرعت!!!! واقعا دوران واعظی پیشرفت ما عالی بود، متاسفانه نداشتن بمونه و این شو آف آوردن
feedback
Iran, Islamic Republic of
اقتصاد دیجیتال ایران با وجود افراد بی مسولیت و منفعت طلب هیچ وقت رشد نمیکنه
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام