کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

درآمد سایت‌‌های مبتنی بر تئوری توطئه درباره ویروس کرونا از تبلیغات گوگل صفر شد

سايت خبری ايتنا , 1 مرداد 1399 ساعت 4:00

ایتنا- گوگل ازاین‌پس امکان کسب درآمد سایت‌های اشاعه دهنده تئوری توطئه در رابطه با ویروس کرونا از محل تبلیغات این کمپانی را از بین برد.


گوگل ازاین‌پس امکان کسب درآمد سایت‌های اشاعه دهنده تئوری توطئه در رابطه با ویروس کرونا از محل تبلیغات این کمپانی را از بین برد.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  mashable، گوگل از تاریخ 18 اوت ناشرانی را که برای  کسب درآمد از تبلیغات گوگل در رابطه با ویروس کرونا به اشاعه تئوری‌های توطئه می‌پردازند از انجام این کار منع خواهد کرد. این سیاست به این غول فناوری اجازه می‌دهد که تبلیغات را در صفحات خاصی ممنوع کرده یا وب‌سایتی را به‌صورت کامل از پلتفرم تبلیغاتی خود حذف کند.
 
گوگل پیش‌ازاین سایت‌هایی را که با ارائه اطلاعات غلط پزشکی به افراد جامعه آسیب می‌زدند را از چنین کسب درآمدی منع کرد. این سیاست جدید شامل تئوری‌های توطئه بسیار مشهور علیه ویروس کرونا نظیر امکان ساخت برخی از واکسن‌های احتمالی می‌شود.
 

 
 
گوگل نیز مانند بسیاری از کمپانی‌های بزرگ دیگر در ایجاد تعادل میان محتوای مرتبط با همه‌گیری ویروس کرونا با مشکل روبرو بوده است. بر همین اساس این موتور جستجو در ابتدای سال 2020 تبلیغ‌کنندگان غیردولتی را از ارائه تبلیغ در شبکه‌اش محروم کرد.
 
علاوه بر این کمپانی یوتیوب نیز که زیرمجموعه‌ای از شرکت گوگل است، امکان کسب درآمد از طریق نشر ویدیوهای مرتبط با ویروس کرونا را بسیار سخت کرده است. این کمپانی در ابتدا به‌منظور درآمد زدایی از اخبار جدید در رابطه با کرونا عبارت COVID-19 را در دسته محتوای حساس قرار داد. این سیاست همچنین موجب می‌شود که تبلیغ‌کنندگان برندها این بیماری را به‌عنوان دستاویزی برای کسب درآمد قرار ندهند.
 
همچنین کمپانی‌هایی نظیر فیس‌بوک نیز در این رابطه ورود کرده‌اند و این وب‌سایت به‌طور خاص وب‌سایت سازمان جهانی بهداشت را برای کاربرانی که به تئوری‌های توطئه درباره ویروس کرونا علاقه دارند، نمایش داده است و اینستاگرام نیز کاربرانی که به اشاعه اخبار جعلی درباره این بیماری پرداخته‌اند را مسدود کرده است.
 


کد مطلب: 61690

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/61690/درآمد-سایت-های-مبتنی-تئوری-توطئه-درباره-ویروس-کرونا-تبلیغات-گوگل-صفر

ايتنا
  https://www.itna.ir