۱
۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۳۷

کاوشگر اماراتی امید با موفقیت به مقصد مریخ ارسال شد

ایتنا- کاوشگر مریخی امید که توسط کشور امارات ساخته شده است، با هدف بررسی آب‌وهوای این سیاره سرخ با موفقیت به فضا پرتاب شد.
کاوشگر اماراتی امید با موفقیت به مقصد مریخ ارسال شد
کاوشگر مریخی امید که توسط کشور امارات ساخته شده است، با هدف بررسی آب‌وهوای این سیاره سرخ با موفقیت به فضا پرتاب شد.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  engadget، کاوشگر مریخی امید با موفقیت از مرکز فضایی تانگاشیما ژاپن با استفاده از موشک میتسوبیشی H-2A به فضا پرتاب شد. این کاوشگر حدود یک ساعت پس از بلند شدن از سطح زمین از موشک جدا شد تا سفر خود به مریخ را به‌صورت رسمی آغاز کند. این کاوشگر به‌عنوان اولین مأموریت مریخی امارات متحده عربی شناخته می‌شود. سارا الامیری به‌عنوان وزیر علوم پیشرفته امارات در این باره اعلام کرد که:« این آینده امارات متحده عربی است.»
 
کاوشگر امید در فوریه 2021 و در سالگرد 50 سالگی اتحاد امارات به مدار مریخ می‌رسد. این کاوشگر برای فرود بر سطح مریخ طراحی نشده است اما به مدت یک سال مریخی یا 687 روز به دور مدار این سیاره می‌گردد. هدف از این مأموریت 200 میلیون دلاری تهیه تصاویر جزئی‌تر از آب‌وهوای مریخ برای سفرهای انسانی آینده است.
 

این کاوشگر به طیف‌سنج‌های فرابنفش و فروسرخ و نیز دوربین‌های حساس به نور فرابنفش تجهیز شده است و روی مداری از مریخ قرار می‌گیرد که بتواند شرایط آب‌وهوای این سیاره را در طول زمان بسنجد. الامیری در این رابطه اعلام کرده است که:« این کاوشگر تمامی مناطق در مریخ را در تمامی وقت‌های محلی مریخ پوشش می‌دهد.»
 
این مأموریت امارات متحده اولین مأموریت از سه مأموریت مریخی است که برای ماه جاری میلادی و به دلیل نزدیکی زمین به مریخ برنامه‌ریزی ‌شده‌اند. مورد بعدی مأموریت تیانون-1 چین نام دارد که با هدف ارسال یک کاوشگر 530 پوندی و یک مریخ‌نورد بر سطح این سیاره ایجاد شده است. این مریخ‌نورد که برای بررسی شرایط جغرافیایی سیاره سرخ ساخته شده است به 6 ابزار مهم از قبیل یک مرکز آب‌وهوایی، تشخیص‌دهنده مدار مغناطیسی و یک رادار نافذ در زمین تشکیل شده است. این مأموریت در 23 جولای به وقوع می‌پیوندد.
 
در 30 جولای نیز اروپا و امریکا مأموریت مریخ 2020 را با کاوشگری 2315 پوندی آغاز خواهند کرد. این کاوشگر که Perseverence نام دارد قرار است تا در تاریخ فوریه 2021 به سطح مریخ برسد و از بخش‌های مشخص‌شده در این سیاره نمونه‌هایی را جمع‌آوری کند. این نمونه‌ها در سال 2026 به‌وسیله موشکی به نام Mars Ascent Vehicle توسط ناسا به زمین بازگردانده می‌شود.
کد مطلب: 61679
نام شما
آدرس ايميل شما


a
feedback
Iran, Islamic Republic of
انگاری همه در جنب و جوش پژوهش های علمی هستند ، عالی ست ، ایکاش همین دیدگاه را در زمینه های دیگر هم توسعه دهند ، و پیام آور صلح و دوستی باشند ، همه و همه .
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام