۰
plusresetminus
جمعه ۳ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۵۳

نخستین آزمون حرکت خودروی خودران اینتل با سرعت 130 کیلومتر بر ساعت

ایتنا – به‌نظر می‌رسد که خودروهای خودران شرکت اینتل قرار است تا یک دستاورد بزرگ را تجربه کنند و به زودی آزمایش میدانی حرکت 130 کیلومتر بر ساعت برای این خودروها ثبت خواهد شد.
نخستین آزمون حرکت خودروی خودران اینتل با سرعت 130 کیلومتر بر ساعت
به‌نظر می‌رسد که خودروهای خودران شرکت اینتل قرار است تا یک دستاورد بزرگ را تجربه کنند و به زودی آزمایش میدانی حرکت 130 کیلومتر بر ساعت برای این خودروها ثبت خواهد شد.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از Engadget، بخش ویژه خودروهای خودران شرکت اینتل به تازگی توانسته است تا مجوز آزمون میدانی خودروی خود با سرعت خاصی را دریافت کند.
 
در حقیقت این آزمون موجب می‌شود که این خودرو بتواند در کشور آلمان با سرعت 81 مایل بر ساعت (برابر با 130 کیلومتر در ساعت) بدون رانننده به حرکت درآمده و عملکرد خود را به بوته آزمایش بگذارد.
 
خودروی یاد شده برای دریافت مجوز یاد شده می‌بایست به سراغ گذراندن آزمون‌های بسیار ویژه امنیتی می‌رفت و در این آزمایش‌ها مرکز ترافیکی آلمان این خودرو را از نظر مواردی مانند استاندارد حرکت در ترافیک و مواردی از این دست مورد آزمایش قرار داده و در نهایت مجوز را برای این شرکت صادر کردند.
 
 
 
شایان ذکر است که شرکت اینتل در طول چند سال اخیر سرمایه‌گذاری سنگینی در زمینه خودروهای خودران داشته است و در آخرین بخش از این تلاش‌ها نیز یک استارت آپ به نام Moovit را با قیمت 900 میلیون دلار خریداری کرده است.
 
شایان ذکر است که این شرکت قصد دارد تا پایان سال 2022 در شهرهای مختلفی مانند دائه ژو، پاریس و چند شهر بزرگ دیگر نیز به آزمایش‌های میدانی خودروهای خودران خود دست بزند.
 
این خودروها با استفاده از حسگرهای LiDAR به محیط  اطراف خود تسلط دارند و به همین دلیل نیز می‌توانند خودرانی را در سطح 4 یا سطح 5 برای این خودروها به ارمغان بیاورند. با این وجود هنوز زمان رسمی تحقق این خودروها هنوز مضخص نیست و آزمایش‌های بسیار زیادی پی از عرضه برای این شرکت باقی مانده است.
کد مطلب: 61678
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام