۱
plusresetminus
چهارشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۳۸

هوش مصنوعی ویژه برای پرواز پهپادها به صورت گروهی در مکان‌های بسته

ایتنا – یکی از چالش‌های بسیار بزرگ دانشمندان در زمینه سیستم‌های روباتیک، تشخیص مسیر و پرهیز از برخورد با اجسام در محیط‌های پر تحرک است و به نظر می‌رسد که دانشمندان با استفاده از هوش مصنوعی موفق به یافتن یک راهکار مناسب برای این موضوع شده‌اند.
هوش مصنوعی ویژه برای پرواز  پهپادها به صورت گروهی در مکان‌های بسته
یکی از چالش‌های بسیار بزرگ دانشمندان در زمینه سیستم‌های روباتیک، تشخیص مسیر و پرهیز از برخورد با اجسام در محیط‌های پر تحرک است و به نظر می‌رسد که دانشمندان با استفاده از هوش مصنوعی موفق به یافتن یک راهکار مناسب برای این موضوع شده‌اند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  Engadget، مشکل اصلی در این زمینه این است که کنترل پهپادها به نحوی است که برای شناسایی حرکت دیگر پهپادها مشکل دارند و به همین دلیل نیز دانشمندان این سیستم هوش مصنوعی را با نام GLAS برای کنترل حرکت گروهی پهپادها طراحی کرده‌اند.
 
سیستم GLAS مخفف عبارت Global-to-Local Safe Autonomy Synthesis به معنای "تلفیق خودرانی امن سراسری به محلی" است که به سادگی مفهوم کاری این سیستم هوشمند را شرح می‌دهد.
 
این سیستم موجب می‌شود که این پهپادها بتوانند بدون در محیط‌هایی که نقشه آن از پیش تعیین نشده است، به صورت گروهی به صورت امن به حرکت ادامه بدهند.
 
 
 
روش انجام این کار این است که این پهپادها با کمک هوش مصنوعی یاد شده به تغییرات محیطی عکس‌العمل نشان داده و به کمک آن به جای تکیه کردن بر نقشه‌های موجود، در هر لحظه یک نقشه جدید از محیط رسم می‌کنند.
 
سیستم GLAS در حقیقت برپایه عملکرد یادگیری ماشینی طراحی شده است و به همین دلیل نیز می‌تواند با گذشته زمان به‌صورت محسوسی بهبود پیدا کرده و عملکرد بهینه‌تری را به نمایش بگذارد.
 
شبکه عصبی طراحی شده برای این هوش مصنوعی می‌تواند برای مفاهیم آیرودینامیک نیز قابل استفاده باشد و میزان خطای آن بسیار اندک است. البته در حال حاضر برای این کار بر روی پهپادها چراغ‌هایی به عنوان نشانگر تعبیه شده است ولی در صورت پیشرفت بیشتر این پروژه ممکن سات بتوان شاهد این بود که این سیستم بتواند بدون نیاز به این چراغ‌ها نیز عملکرد خوب خود را تکرار کند.
 
کد مطلب: 61676
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام