کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

خارج شدن هزاران وب‌سایت از دسترسی به علت باگ نرم‌افزاری در سیستم کلاود فلیر

سايت خبری ايتنا , 4 مرداد 1399 ساعت 4:05

ایتنا- گزارش‌ها حاکی از آن است که بسیاری از وب‌سایت‌های معروف جهان به دلیل بروز نقضی در سیستم Cloudflare برای مدتی دچار اختلال شدند.


گزارش‌ها حاکی از آن است که بسیاری از وب‌سایت‌های معروف جهان به دلیل بروز نقضی در سیستم Cloudflare برای مدتی دچار اختلال شدند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  cnet، سرویس Cloudflare در روز جمعه در بخشی از شبکه‌های خود با قطعی برق مواجه شد و همین امر موجب شد تا بسیاری از وب‌سایت‌ها از دسترسی خارج شوند. این مشکل به دلیل یک واکنش زنجیره‌ای در سیستم‌های روت کردن ترافیک اینترنت Cloudflare به وجود آمد. وب‌سایت‌های معروفی نظیر شاپیفای و پلیتیکو تحت تأثیر این نقص قرار گرفتند.
 
کمپانی Cloudflare در گزارش مرتبط با این حادثه آورده است که این قطعی برق در نتیجه حمله سایبری نبوده است. این کمپانی اظهار کرده است که:« ما بر این باوریم که به مشل ریشه‌ای پی برده‌ایم و هم‌اکنون بر سیستم‌هایمان برای پایداری نظارت می‌کنیم.» به نظر می‌رسد که قطعی دسترسی وب‌سایت‌ها حدود 23 دقیقه به طول انجامیده است.
 

 
 
اطلاعات تکمیلی در این رابطه نشان می‌دهد که این کمپانی روی مشکلی بی‌ربط با این مسئله کار می‌کند که ناگهان متوجه شد که کل جریان ترافیک میان پایگاه داده‌هایش به سمت یک جهت در آتلانتا می‌رود. این امر موجب لبریز شدند سیستم شد و موجب ایجاد مشکلاتی در سایر نقاط پایگاه داده‌های شبکه جهانی این کمپانی شد.
 
کمپانی Cloudflare در رابطه با ساختار وب در دنیا بسیار مشهور است و به حفظ امنیت وب‌سایت‌ها از شر هکرها کمک زیادی می‌کند. علاوه بر این روت کردن حجم عظیمی از ترافیک اینترنت بر عهده این کمپانی است و بر همین اساس بروز چنین نقص‌هایی در آن می‌تواند تبعات گسترده‌ای داشته باشد.
 


کد مطلب: 61667

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/61667/خارج-شدن-هزاران-وب-سایت-دسترسی-علت-باگ-نرم-افزاری-سیستم-کلاود-فلیر

ايتنا
  https://www.itna.ir