۰
plusresetminus
سه شنبه ۳۱ تير ۱۳۹۹ ساعت ۰۳:۰۰

نرم‌افزاری که با ردیابی مصرف موبایل، سلامت روانی شما را تخمین می‌زند

ایتنا- محققان موفق به ساخت نرم‌افزار ویژه‌ای شده‌اند که می‌تواند از طریق نحوه تعامل کاربر با تلفن همراهش به‌سلامت روان او پی ببرد.
نرم‌افزاری که با ردیابی مصرف موبایل، سلامت روانی شما را تخمین می‌زند
محققان موفق به ساخت نرم‌افزار ویژه‌ای شده‌اند که می‌تواند از طریق نحوه تعامل کاربر با تلفن همراهش به‌سلامت روان او پی ببرد.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  engadget، تلفن‌های همراه هوشمند در آینده ممکن است به کلیدی برای سنج روان کاربران تبدیل شوند. محققان دانشگاه دال هاوسی به‌تازگی نرم‌افزار موبایلی را ایجاد کرده‌اند که می‌تواند شرایطی نظیر اضطراب و افسردگی را بر اساس چگونگی استفاده از همراه‌های هوشمند توسط کاربران بسنجد.
 
این نرم‌افزار که با نام PROSIT شناخته می‌شود دارای قابلیت‌هایی نظیر ردیاب ورزش، خواب، تعدد تماس‌ها، تاریخچه پیام‌ها و سلایق موسیقی کاربر است. همچنین سرعت تایپ و نیروی تایپ کاربر ازنظر این نرم‌افزار می‌تواند به حالات روحی فرد مرتبط باشد و به همین دلیل این بخش را هم ردیابی می‌کند.
 
 
 
همچنین از کاربران خواسته می‌شود که با ضبط کلیپ صوتی 90 ثانیه‌ای هیجان‌انگیزترین بخش هفته خود را توصیف کنند و احساسات خود را با مقیاس یک تا پنج گزارش بدهند. در حال حاضر حدود 300 نفر از این نرم‌افزار استفاده می‌کنند که حدود نیمی از آن‌ها دارای فرزند هستند.
 
البته دانشمندان به‌خوبی در رابطه با جنبه‌های حفظ حریم خصوصی در این نرم‌افزار آگاه هستند و داده‌های کاربر در مکانی بسیار امن ذخیره می‌شود. به همین دلیل استفاده بدون محدودیت از داده‌های کاربران ممکن نیست و هکرها نمی‌توانند به‌راحتی به این اطلاعات دسترسی داشته باشند.
 
اگرچه نرم‌افزار PROSIT نمی‌تواند تصویری کامل از سلامت روان فرد را در اختیار او قرار بدهد اما می‌تواند به روان شناسان در ردیابی و درک بهتر پیشرفت بیمار در خارج از ساعات مشاوره کمک شایانی بکند. این امر در زمان همه‌گیری ویروس کرونا بسیار مهم است و می‌تواند به ایجاد درمان‌های مؤثر و هدفمند برای به دست آوردن دوباره سلامت روان کاربر منجر شود.
 
کد مطلب: 61666
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام