۱
۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۰:۳۰
آیا ترس آمریکا موجب جنگ دیجیتالی خواهد شد؟

برنامه جالب چین برای آینده اینترنت

ایتنا- کشور چین به دنبال ایجاد ارتباط اینترنت سریع‌تر، امن‌تر، پاسخگوتر و انعطاف‌پذیر است و بر همین اساس به کمک کمپانی‌های بزرگ نظیر هواوی پیشنهادی را در این زمینه عرضه کرده است.
برنامه جالب چین برای آینده اینترنت
کشور چین به دنبال ایجاد ارتباط اینترنت سریع‌تر، امن‌تر، پاسخگوتر و انعطاف‌پذیر است و بر همین اساس به کمک کمپانی‌های بزرگ نظیر هواوی پیشنهادی را در این زمینه عرضه کرده است.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  cnet، کمپانی چین در پی ایجاد شبکه اینترنت جدیدی است که سرعت آن به حدی باشد که بتوان یک هولوگرام زنده را در ویدیو چت نمایش داد. همچنین به حدی امن باشد که حملات سیل داده که موجب تخریب وب‌سایت‌ها می‌شود را مسدود کرده و به حدی پاسخگو باشد که کاربر بتواند یک خودرو را از راه دور هدایت کند.
 
پیشنهاد New IP در جلسه 2019 اتحادیه بین‌المللی ارتباطات از راه دور به‌عنوان زیرمجموعه‌ای از سازمان ملل متحد برای گفتگوی کشورها بر سر اینترنت و فناوری‌های از راه دور ، ظاهر شد. پشتیبانان این طرح کمپانی چینی هواوی، بازوی تحقیقاتی هواوی در امریکا به نام Futurewei Technologies ،وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین و سه اپراتور اصلی این کشور به نام‌های China Mobile، China Unicom و China Telecom هستند.
 
 
 
هواوی در ارائه خود اظهار کرد که نرخ داده‌های بالاتر و تأخیر در ارتباطات کوتاه‌تر ارمغانی است که استاندارد جدید New IP به همراه خواهد داشت.بااین‌حال یک مشکل بزرگ بر سر راه این برنامه‌هایی که تحت عنوان New IP توسط هواوی و سه کمپانی قدرتمند دولتی دیگر عرضه شده است وجود دارد و آن هم تأثیرات سیاسی و فناورانه این برنامه است که بر سر راه موفقیت همه‌جانبه آن قرار گرفته است.
 
این برنامه کنترل، توسعه و بهره‌برداری از اینترنت را به دست کشورها و قدرت‌های تمرکزی می‌سپارد که اغلب به دست دولت‌های سیاسی اداره می‌شود. به همین دلیل برخی نگران هستند که فناوری New IP برای محافظت در برابر سوءاستفاده باعث خدشه‌دار شدن حریم خصوصی و آزادی بیان ‌شود. همچنین امتحان کردن ایده‌های شبکه جدید و افزودن ساختار شبکه جدید بدون دریافت اجاره دولتی ممکن نخواهد بود.
 
گفته مقام‌های آمریکایی چین با اقتدار فراوانی که در زمینه فناوری به دست آورده است به حدی رسیده است که حتی می‌تواند بدون اجرای این برنامه و با اشاعه فناوری خود در دنیا به کنترل اینترنت بپردازد. بر همین اساس ترامپ ترجیح داده است که استفاده از تجهیزات گران‌قیمت 5G کمپانی‌های دیگر را جایگزین تجهیزات ارزان و با کیفیت چین بکند.  به این ترتیب شاید آمریکا برای قدرت طلبی خود و ترس از چیم، یک جنگ تجاری و دیجیتالی جدید را آغاز کند.
کد مطلب: 61665
نام شما
آدرس ايميل شما


a
feedback
Iran, Islamic Republic of
اصل این طرح بسیار جالب است ، اما به این مطلب که میرسی :
«این برنامه کنترل، توسعه و بهره‌برداری از اینترنت را به دست کشورها و قدرت‌های تمرکزی می‌سپارد که اغلب به دست دولت‌های سیاسی اداره می‌شود. به همین دلیل برخی نگران هستند که فناوری New IP برای محافظت در برابر سوءاستفاده باعث خدشه‌دار شدن حریم خصوصی و آزادی بیان ‌شود»
جای تامل دارد ، و بعد مقایسه می کنی سیستم تور ، و اینکه منبع دولتی در کشوری غربی دارد ، برای افشا نشدن آی پی کاربر ، و‌ آنوقت مقایسه می کنی طرح آی پی جدید مد نظر کشور چین ، خوب به نظر شما کدامیک حریم خصوصی را حفط کرده و امنیت کاربر را تامین می کند؟
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام