۰
plusresetminus
سه شنبه ۳۱ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۳۰
دولت آمریکا تسلیم شد:

رفع محدودیت‌های حاصل از برگزاری آنلاین کلاس‌‌های دانشجویان بین‌المللی

ایتنا- دولت ترامپ از قانون جدیدی که دانش جویان خارجی را به دلیل برگزاری کلاس‌ها به‌صورت آنلاین مجبور به بازگشت به کشورهایشان می‌کرد، عقب‌نشینی کرد.
رفع محدودیت‌های حاصل از برگزاری آنلاین کلاس‌‌های دانشجویان بین‌المللی
دولت ترامپ از قانون جدیدی که دانش جویان خارجی را به دلیل برگزاری کلاس‌ها به‌صورت آنلاین مجبور به بازگشت به کشورهایشان می‌کرد، عقب‌نشینی کرد.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  engadget، دولت ترامپ از سیاستی که دانش جویان بین‌المللی را در صورت آنلاین بودن دوره‌های آموزشی آن‌ها مجبور به ترک کشور می‌کرد، عقب‌نشینی کرد. یکی از قضات فدرال در بوستون اعلام کرد که وزارت امنیت این کشور با باطل کردن این دستور که قرار بود از 6 جولای آغاز شود، موافقت کرده است.
 
اگر دولت فدرال این قانون را اجرایی می‌کرد، دانشجویان بین‌المللی برای ماندن در این شور باید حداقل یکی از واحدهای خود را به‌صورت حضوری پاس می‌کردند. گزارش‌های به‌دست‌آمده حاصل از آن است که این قانون حداقل روی یک‌میلیون دانشجوی خارجی تأثیر می‌گذاشت.
 
 
 
البته قانون به‌سرعت به این سیاست جدید ترامپ واکنش نشان داد. دانشگاه‌های هاروارد و ام.آی.تی تنها چند روز بعد از اعلام این سیاست از وزارت امنیت ملی شکایت کردند. بسیاری از کمپانی‌های فناوری نظیر فیس‌بوک، گوگل و مایکروسافت نیز در روز دوشنبه به‌صورت جداگانه از دولت ترامپ شکایت کردند.
 
این کمپانی‌های برای پیشرفت در کار خود به جذب استعدادهای بین‌المللی وابسته‌اند. آن‌ها به‌صورت مختصر اعلام کرده‌اند که :« این دانش جویان مادامی‌که در ایالات‌متحده اقامت دارند، به‌طور قابل‌ملاحظه‌ای در اقتصاد آمریکا مشارکت دارند.» علاوه بر این آن‌ها اعلام کردند که دولت ترامپ برای بررسی تأثیرات این قانون جدید تلاش کافی نکرده است.
 
دولت ترامپ هنوز دلیل بطلان این دستور را اعلام نکرده است اما سی ان ان گزارش کرده است که کاخ سفید کاملا از این قانون عقب‌نشینی کرده است. همچنین این احتمال وجود دارد که ترامپ نسخه‌ای بازبینی‌شده از این قانون را برای دانش جویان تازه‌وارد به اجرا دربیاورد.
 
کد مطلب: 61644
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام