۰
plusresetminus
سه شنبه ۳۱ تير ۱۳۹۹ ساعت ۰۶:۰۰
در به‌روزرسانی جدید گوگل ارائه شد:

افزوده شدن امکان محدودسازی ردیاب کوکی و مسدود کردن اعلان‌ها در کروم

ایتنا- گوگل بالاخره نسخه 84 مرورگر کروم را باقابلیت‌هایی نظیر ردیاب کوکی و امکان مسدودسازی اعلانات مزاحم وب‌سایت‌ها عرضه کرد.
افزوده شدن امکان محدودسازی ردیاب کوکی و مسدود کردن اعلان‌ها در کروم
گوگل بالاخره نسخه 84 مرورگر کروم را باقابلیت‌هایی نظیر ردیاب کوکی و امکان مسدودسازی اعلانات مزاحم وب‌سایت‌ها عرضه کرد.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  engadget، نسخه 84 مرورگر کروم بالاخره پس از تأخیرهای فراوانی که به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا ایجاد شده بود برای تمامی کاربران دسکتاپ در دسترس است. در این نسخه تغییرات مرتبط با کوکی موسوم به SameSite که گوگل عرضه آن را از کروم 80 آغاز کرده، از سر گرفته شده است.
 
اگر به یاد داشته باشید، قرار بود که این غول فناوری قابلیت یاد شده چند ماه گذشته عرضه شود. گوگل این قابلیت را به‌عنوان تلاشی برای کسب اطمینان از این‌که قرنطینه حاصل از کرونا باعث اختلال در کارکرد سرویس‌های آنلاین و پورتال‌ها نخواهد شد، ایجاد کرده بود.
 
 
 
این تغییرات از توسعه‌دهندگان می‌دهد که برای کوکی‌های خود صفت SameSite را تعریف کنند یا گوگل به‌صورت خودکار تنظیمات آن‌ها را به گزینه امن‌تری تغییر می‌دهد که ممکن است موجب ایجاد اختلالاتی در وب‌سایت‌های آن‌ها شود. هم‌اکنون که زمان لازم برای عرضه این قابلیت طی شده است، گوگل تصمیم گرفته است که برای جلوگیری از مشکلات امنیتی حاصل‌شده از نقص‌های کوکی اعمال صفت SameSite را اجباری کند.
  
گزارش‌های به‌دست‌آمده از 9to5Google خبر از آن دارند که نسخه 84 کروم باقابلیتی برای مسدودسازی اعلانات ناخواسته نظیر درخواست دنبال شدن وب‌سایت‌ها که به‌صورت پاپ آپ روی صفحه ظاهر می‌شوند، عرضه شده است. کاربران تنها می‌توانند روی آیکون زنگوله موجود در نوار آدرس کلیک کرده و با انتخاب گزینه “Continue blocking” از ظاهر شدن دوباره این پاپ آپ ها جلوگیری کنند.
 
همچنین این مرورگر برای افزایش امنیت کاربران در برابر تهدیدهای امنیتی به آن‌ها در رابطه با HTTP یا HTTPS بودن منبع دانلود فایل‌های EXE، APK و سایر فایل‌های اجرا کننده خبر می‌دهد. به‌این‌ترتیب بخش اعظمی از آسیب‌پذیری‌های امنیتی سیستم‌ها برطرف خواهد شد.
 
کد مطلب: 61643
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام