کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

پنج شهر با بالاترین دستمزد حوزه تکنولوژی مشخص شدند

27 تير 1399 ساعت 1:52

ایتنا - صنعت تکنولوژی از آغاز این پاندمیک تغییرات سریعی را شاهد بوده است. آمازون، نتفلیکس و شرکتهای دیگر با هجوم چشمگیر کاربران مواجه شده‌اند، در حالی که اوبر، لیفت و Airbnb هزاران نفر از کارکنانشان را تعدیل کرده‌اند.


بنا بر گزارش یک‌پنجم‌سالانه وضعیت دستمزدها که توسط وبسایت Hired منتشر می‌شود، در سال گذشته دستمزدها در حوزه تکنولوژی در همه شهرهای عمده آمریکا افزایش یافتند.
این شرکت بیش از 425000 پیشنهاد شغلی و درخواستهای مصاحبه را برای موقعیتهای شغلی مهندس نرم‌افزار، مدیر محصول، مهندس DevOps ، طراح و دانشمند داده‌ها مورد تجزیه و تحلیل قرار داد.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از سیودایو، سان فرانسیسکو (با 155،000 دلار)، نیویورک (143،000 دلار)، سیاتل (142،000 دلار)، لس آنجلس (137،000 دلار) و آستین در تگزاس (137،000 دلار) به عنوان پنج شهر ایالات متحده با بالاترین دستمزد نیروی کار فناوری شناخته شدند. آستین و تورنتو، با رشد سالانه 10%، پیشتاز رده‌بندی رشد دستمزد نیروی کار تکنولوژی بودند، در حالی که سیاتل تنها 3% رشد را تجربه کرد.
 
بیش از نیمی از کارکنان حوزه تکنولوژی گفتند که اگر کارفرمایانشان یک برنامه دورکاری دائمی را به خاطر کروناویروس به اجرا در آورند «محتمل است» یا «خیلی محتمل است» که به یک شهر مقرون به صرفه‌تر نقل مکان کنند. این رقم موید پیش‌بینی‌های کنونی است که افراد رفتن از کانون‌های بزرگ کلانشهری به سمت شهرهای کوچک‌تر و کم‌تراکم‌تر را آغاز خواهند کرد.  
 
گزارش‌های دستمزدی Hired شاخص‌های روندها و دستمزدهای حوزه تکنولوژی پیش رو در سال آینده هستند – ولی به خاطر کروناویروس، این ارقام تمام در معرض تغییر قرار دارند.

 


صنعت تکنولوژی از آغاز این پاندمیک تغییرات سریعی را شاهد بوده است. آمازون، نتفلیکس و شرکتهای دیگر با هجوم چشمگیر کاربران مواجه شده‌اند، در حالی که اوبر، لیفت و Airbnb هزاران نفر از کارکنانشان را تعدیل کرده‌اند.
 
شهرهای محل زندگی و کار این کارگران تکنولوژی ممکن است در طی سال آینده تغییرات چشمگیری کند چرا که غول‌های تکنولوژی شیفت‌های دورکاری را دائمی کرده‌اند. توئیتر و اسکوئر اعلام کرده‌اند که کارکنان می‌توانند به صورت نامحدود دورکاری کنند. فیس‌بوک کارکنانش را به دورکاری تشویق نموده، ولی هشدار داده است که اگر کارکنان به شهر جدیدی نقل مکان کنند ممکن است به علت تعدیلات مربوطه به هزینه زندگی با کاهش دستمزد مواجه شوند.
 
این گزارش همچنین به سنگرایی درون این صنعت نیز اشاره داشته است. مشخص شد که، برای کارجویان 45 سال به بالا، رشد دستمزدهای پیشنهادی در حدود 150000 دلار متوقف می‌شود و نوعا کاهش می‌یابد.
 
در نگاهی به آینده، Hired به بررسی رویکردهای استعدادهای تکنولوژی در پرتو شیوع کووید-19 و دورکاری پرداخته است. حدود یک سوم آنها گفتند که اگر ناچار به دورکاری دائمی شوند کاهش دستمزد را می‌پذیرند، ولی 55% آنها گفتند که کاهش دستمزد را نخواهند پذیرفت.
 
 


کد مطلب: 61635

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/61635/پنج-شهر-بالاترین-دستمزد-حوزه-تکنولوژی-مشخص-شدند

ايتنا
  https://www.itna.ir