۰
plusresetminus
شنبه ۲۸ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۰۱

ترامپ ویزای مهاجرتی H-1B را برای سال 2020 به حال تعلیق در آورد

رییس مایکروسافت در توئیتر خود نوشت: «اکنون وقت قطع دسترسی کشورمان به استعدادهای جهانی یا ایجاد بلاتکلیفی و اضطراب نیست. مهاجران نقشی محوری در کشور ما بازی می‌کنند و از زیرساخت حیاتی کشورمان پشتیبانی می‌کنند».
ترامپ ویزای مهاجرتی H-1B را برای سال 2020 به حال تعلیق در آورد
بنا بر یک فرمان اجرائی منتشر شده در وبسایت کاخ سفید، دولت ترامپ موقتا انتشار ویزاهای کاری جدید H-1B را از 31 دسامبر موقتا متوقف خواهد کرد با این هدف که اشتغال نیروی کار آمریکایی در اولویت باشد. علاوه بر ویزاها برای نیروی کار دارای تحصیلات خاص، این تعلیق همچنین، از جمله، برای ویزاها برای نیروی کار فصلی، انتقالهای درون‌شرکتی، ویزاهای تبادل گردشگر و خدمات تهاتری اعمال می‌شود.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از سیودایو، این تعلیق در واقع بسط و تمدید دستور اجرائی آوریل است، که موقتا صدور گرین کارتهای جدید را متوقف کرد. دولت آمریکا تا آخر سال جاری میلادی صدور ویزاهای جدید مهاجرتی را متوقف خواهد کرد، اقدامی که به گفته کن کوشینلی، از مسئولان ارشد دفتر خدمات شهروندی و مهاجرت آمریکا، باعث خواهد شد تا 525000 شغل برای نیروی کار آمریکایی باقی بماند.
 
این دستور بر سفر به آمریکا تاثیرگذار خواهد بود، ولی بر تمدید ویزا یا تغییر وضعیت درخواستها تاثیری نخواهد داشت. دولت ترامپ همچنین بر روی اصلاحات در برنامه ویزای H-1B کار می‌کند، که نیروی کاری که «بالاترین دستمزدها به آنها پیشنهاد شده باشد» را در اولویت قرار خواهد داد.
 
دستور اجرائی اخیر در دنباله تلاش‌های دولت ترامپ برای محدودسازی استخدام نیروی کار خارجی در آمریکا است، که در ادامه اقداماتی است که به گفته منتقدان موجب یک اثر سردکننده شده است.
 
با اینکه این دولت از زمانی که روی کار آمده تغییراتی در برنامه H-1B به اجرا در آورده است، ولی تغییرات اخیر در واکنش به بالا رفتن نرخ بیکاری بوده است؛ نرخ بیکاری در آمریکا در ماه مه به 13.3% رسید، هرچند که برخی گمانه‌زنی‌ها حکایت از آن دارد که این رقم به 16.3% نزدیک‌تر است.
 

دولت خواهان آن است که استخدام مجدد نیروی کار آمریکا در اولویت باشد، ولی بسیاری از دارندگان ویزای H-1B غالبا نیروی کار فنی بسیار ماهری هستند که مکمل یک بازار مداما جویای استعدادها به شمار می‌روند. بنا بر اعلام شورای مهاجرت آمریکا، حدود دو سوم از درخواستهای ویزای H-1B برای نیروی کار در زمینه STEM (علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات) هستند.
 
بخش تکنولوژی آمریکا به شدت از تلاش دولت ترامپ برای محدود کردن مهاجرت انتقاد کرده است. برَد اسمیت، رییس مایکروسافت، در توئیتر خود نوشت: «اکنون وقت قطع دسترسی کشورمان به استعدادهای جهانی یا ایجاد بلاتکلیفی و اضطراب نیست. مهاجران نقشی محوری در کشور ما بازی می‌کنند و از زیرساخت حیاتی کشورمان پشتیبانی می‌کنند».  
 
سختتر کردن خط مشیهای مهاجرتی در آمریکا ممکن است باعث شود تا کارفرمایان به بسط کسب و کار خود به خارج از آمریکا متمایلتر شوند.
 
 
کد مطلب: 61634
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام