۰
plusresetminus
دوشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۱۴

ناسا از مریخ و ماه در برابر آلودگی های انسانی حفاظت می کند

ایتنا- ظاهرا آلودگی‌های انسان برای زمین به اندازه‌ای ترسناک بوده است که ناسا تصمیم گرفته است تا راهکارهایی برای مبارزه با آلودگی در سایر سیارات و قمرهای منظومه شمسی را در دستور کار خود قرار بدهد.
ناسا از مریخ و ماه در برابر آلودگی های انسانی حفاظت می کند
 ظاهرا آلودگی‌های انسان برای زمین به اندازه‌ای ترسناک بوده است که ناسا تصمیم گرفته است تا راهکارهایی برای مبارزه با آلودگی در سایر سیارات و قمرهای منظومه شمسی را در دستور کار خود قرار بدهد.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  engadget، ناسا  به تازگی از شبکه‌های اجتماعی استفاده کرده است و نشان داده است که می‌خواهد مطمئن شود که هیچ ساختار زیستی‌ای که نتواند سایر سیارات را مانند زمین آلوده کند.
 
در حققت مسئولان این سازمان شروع به برنامه ریزی‌هایی کرده‌‌اند که موجب می‌شود تا وقتی که انسان به فضایی فراتر از سیاره ما سفر می‌کند، به همراه خود آلودگی را از زمین خارج نکرده و در نقطه معکوس، آلودگی‌ها را از فضای خارجی به داخل زمین نیاورند.
 
 
 
مدیر سازمان ناسا به نام جیم بریندستین  به تازگی در یک توییت دربارهاین موضوع سخن گفته و العام کرده است که این سازمان دستورالعمل‌های خود را در زمینه ماموریت‌های پیش رو تغییر داده است.
 
او در این باره این‌چنین گفته است:«ما از اکتشافات علمی و محیط زمین حفاظت خواهیم کرد در حالی که به صورت همزمان کاوش منفعل انسان و نوآوری‌های اقتصادی در مریخ و ماه را نیز تامین خواهیم کرد.»
 
این امر از دو جنبه مختلف قابل بررسی است که نخستین مورد آن‌ نشان دهنده عزم بالای این سازمان برای سفر انسانی به سایر سیارات و قمرها است و از سوی دیگر نگرانی‌های مربوط به آلوده ساختن محیط‌های مختلف را نیز در نظر دارد. به این ترتیب باید منتظر ماند تا جزئیات بیشتر درباره این موضوع توسط ناسا منتشر شود.
 
کد مطلب: 61608
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام